حمل 22, 1401 17:36 Asia/Kabul
  • تاکید بر هوشیاری مردم ایران و افغانستان در محافظت از پیوندهای دیرینه
    تاکید بر هوشیاری مردم ایران و افغانستان در محافظت از پیوندهای دیرینه

رئیس جمهور سابق افغانستان از مردم ایران و افغانستان خواست تا با هوشیاری از پیوندهای دیرینه تاریخی، دینی و فرهنگی دو کشور محافظت کنند.

به گزارش رادیو دری، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان در دیدار با «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل درباره روابط دیرینه و حسنه دو کشور، تحولات کنونی در منطقه و تصاویر و خبرهای منتشر شده در رسانه‌های جمعی طی روزهای اخیر بحث و تبادل نظر کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در این دیدار گفت: «مردم ایران و افغانستان روابط و پیوندهای دیرینه تاریخی، دینی و فرهنگی داشته و هر دو ملت باید با هوشیاری تمام و روحیه برادری و همسایگی از آن حفاظت نمایند.»

امینیان نیز در این دیدار تصاویر منتشر شده که بطور همزمان در ایران و افغانستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده را غیرواقعی خواند و دو طرف همچنین بر تقویت هرچه بیشتر روابط نیک و حسنه میان دو ملت تاکید کردند.

سفیر ایران پیش از این نیز در دیدار با وزیر خارجه طالبان با اشاره به حمله به 3 روحانی در حرم امام رضا علیه‌السلام گفت: پس از این رویداد برخی از محافل مغرض به دنبال توطئه برنامه‌ریزی شده بین مردم کشورهای دوست و همسایه، در مطبوعات تبلیغات منفی را با هدف ایجاد نفرت و بدبینی به راه انداخته‌اند.

کرزی: هدف حمله تروریستی در حرم رضوی، ایجاد نفاق است

بهادر امینیان: «مجاهدین خلق» عامل دسیسه چینی در روابط ایران و افغانستان است

کلیدواژه