حمل 23, 1401 16:31 Asia/Kabul
  • ادعای متناقض بازرس سیگار درباره مشارکت آمریکایی ها در بازسازی افغانستان
    ادعای متناقض بازرس سیگار درباره مشارکت آمریکایی ها در بازسازی افغانستان

بازرس ویژه آمریکا در بازسازی افغانستان، ضمن تایید توقیف دارایی افغان ها در واشنگتن، مدعی مشارکت آمریکایی ها در بازسازی این کشور شد.

به گزارش رادیو دری، سوپکو تصریح کرد: آمریکا با هدف جلوگیری از بحران بشری به بازسازی افغانستان کمک می کند.

این مقام آمریکایی در ادامه اظهارات ضد و نقیض خود افزود: آمریکا به رغم قطع کمک هایش به دولت افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان در اوت 2021 و مسدود کردن نزدیک به 10 میلیارد دلار سرمایه خارجی این کشور، همچنان به کمک‌های بشردوستانۀ خود از طریق سازمان ملل و موسسات غیردولتی به افغانستان ادامه داده است.

آمریکا در بحبوحه بحران اقتصادی در افغانستان، به بهانه به قدرت رسیدن طالبان در این کشور، 10 میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی افغانستان را توقیف و سپس بخش بزرگی از آن را به نفع قربانیان حادثه 11 سپتامبر مصادره کرد.

در حالی که تمامی سازمان های بشردوست در جهان وضعیت مردم افغانستان را خطرناک توصیف می کنند و آمریکا حاضر نیست دارایی‌های افغان ها را به آن ها بازگرداند، جان سوپکو بازرس ویژه آمریکا در بازسازی افغانستان (سیگار) مدعی شد، کمک های واشنگتن به مردم افغانستان ادامه می یابد.

 سازمان ملل هزینه مقابله با بحران بشری در افغانستان در سال 2022 را 4.4 میلیارد دلار ارزیابی کرده است.

به گزارش این سازمان، تقریباً همه مردم افغانستان با کمبود غذا و حدود 23 میلیون تن از مرم این کشور با ناامنی غذایی روبرو هستند.

هشدار طالبان به آمریکا درباره تصرف دارایی های افغانستان

بایدن تکلیف دارایی های مسدود شده افغانستان در آمریکا را مشخص کرد

کلیدواژه