حمل 24, 1401 10:46 Asia/Kabul

تجمع مردم افغانستان با شعار «نه به فتنه انگیزان؛ افغانستانی- ایرانی، اتحاد اتحاد- ما باهم برادریم» مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، این تجمع صبح امروز (چهارشنبه) به دعوت برخی احزاب و تشکل‌های مردمی افغان و با حضور جمعی از شهروندان کابل، برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این تجمع شاخه و دسته‌گل به نشانه دوستی دو ملت ایران و افغانستان همراه خود داشتند. 

برخی شرکت‌کنندگان در تجمع مقابل سفارت ایران در کابل، بر اهمیت هوشیاری در برابر توطئه دشمنان ضد دو ملت ایران و افغانستان تاکید کردند.   

شماری از تاجران، روسای اتحادیه های صنفی، وارد کنندگان و سایر مسوولان بخش های خصوصی اقتصادی هرات نیز با حضور در مقر سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات ضمن تاکید دوباره بر اتحاد، انسجام و وحدت میان دو ملت بزرگ ایران و افغانستان واقعه مقابل این نمایندگی سیاسی را محکوم کردند .

این تجمع ها پس از آن صورت گرفت که عده انگشت شماری از افراد در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران تجمع کردند و با ادعای حمایت از حقوق مهاجرین افغان، به آنچه که بدرفتاری با مهاجران افغان خواندند اعتراض کردند.

همچنین دو روز قبل افرادی اخلال گر به درب ورودی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات حمله کردند که طالبان این اقدام را یک عمل خودسرانه دانستند.

قبل از این سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان هشدار داده بود تحرکات گسترده فتنه و توطئه علیه روابط ایران و افغانستان با هدف ایران هراسی و افغانستان هراسی در جریان است.

این جریان سازی با انتشار کلیپ‌های تصویری با محتوای توهین آمیز به دو ملت ایران و افغانستان در فضای مجازی و با پوشش رسانه‌ای شبکه‌های معاند آغاز شد.

وزیر کشور ایران: مردم ایران و افغانستان درباره توطئه دشمن هوشیارند

ضرورت هوشیاری در برابر توطئه ضد افغانستان و ایران

کلیدواژه