حمل 24, 1401 14:06 Asia/Kabul
  • روزنامه آمریکایی: طالبان در کشتار گسترده کارمندان دولت سابق دست دارند
    روزنامه آمریکایی: طالبان در کشتار گسترده کارمندان دولت سابق دست دارند

روزنامه‌ نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده است که طالبان بر خلاف وعده عفو عمومی، دست به کشتار گسترده کارمندان دولت سابق و اعضای نیروهای امنیتی پیشین زده‌اند.

به گزارش رادیو دری، در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است که طالبان حدود ۵۰۰ نفر از کارمندان دولت و اعضای نیروهای امنیتی پیشین را در6 ماه حکومت‌داری خود کُشته‌  یا ربوده‌اند.

نیویورک تایمز در این گزارش افزوده است که ۴۹۰ مورد کُشته شدن و ناپدیدن شدن افغانان به دست طالبان را به‌ صورت جداگانه بررسی کرده و در تهیه‌ این گزارش از انواع روش‌های راستی‌آزمایی مانند انجام تحقیقات تصویری، طب قانونی، تأیید گزارش‌های خبری محلی، همکاری سازمان‌های حقوق بشری و مصاحبه با بازماندگان و اعضای خانواده قربانیان استفاده کرده است.

در این گزارش آمده است که طالبان پس از تسلط بر افغانستان، نظامیان پیشین را پس از بازداشت شکنجه می‌کردند و سپس آنان را با ضرب گلوله یا سربُریدن می‌کُشتند.

روزنامه‌ نیویورک تایمز اضافه کرده است که رهبری طالبان برخی از این رویدادها را تایید کرده، ولی آن‌ها را به افراد خودسر و سرکش نسبت داده است.

این گزارش اعلام عفو عمومی طالبان  را ادعایی دروغ خوانده ومدعی شده است  که طالبان از عفو عمومی به‌ عنوان بهانه ای برای به دام‌انداختن نظامیان پیشین استفاده می‌کنند.

عفو بین الملل کشتار غیرنظامیان افغان را به دست طالبان تایید کرد

ادامه قتل های هدفمند در افغانستان و مسوولیت طالبان

کلیدواژه