حمل 26, 1401 13:48 Asia/Kabul
  • بازداشت مسئول دفتر موسسه تبیان در کابل
    بازداشت مسئول دفتر موسسه تبیان در کابل

طالبان مسئول دفتر موسسه فرهنگی "تبیان" در کابل را بازداشت کرد.

به گزارش رادیو دری، نیروهای طالبان شب گذشته با ورود به دفتر موسسه تبیان در کابل حجت الاسلام یارمحمد رحمتی مسئول این دفتر را بازداشت کردند.  

طالبان هنوز درباره علت ورود به دفتر موسسه تبیان و بازداشت مسئول دفتر این موسسه توضیحی نداده اند. یک  منبع آگاه در موسسه فرهنگی تبیان، خبر برخی رسانه مبنی بر تعطیلی دفتر این مرکز توسط طالبان را تکذیب کرد.

رحمتی مسئول دفتر تبیان در کابل روز چهارشنبه در جمع تجمع مردم کابل با محکوم کردن، بی حرمتی اخیر به سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و همچنین حمله به کنسولگری ایران در هرات، از شهروندان دو کشور دوست خواسته بود که اسیر توطئه‌های دشمن نشوند و روابط دوستانه تاریخی و فرهنگی خود را حفظ کنند.

رحمتی اضافه کرد: ما امروز پشتیبانی خود را از ملت شریف جمهوری اسلامی ایران اعلام می کنیم و از همکاری های بی دریغ آن ملت که میزبان پنج میلیون مهاجر ما است، قدردانی می نمایم.

عده‌ای از بدخواهان روابط ایران و افغانستان تحت تاثیر القائات تفرقه افکنانه مشکوک در شبکه‌های اجتماعی، دوشنبه گذشته مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و کنسولگری ایران در هرات تجمع و اقدام به سنگ پرانی کردند. این افراد بعد از حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هرات، علاوه بر آتش زدن لاستیک مقابل این ساختمان، دوربین های امنیتی آن را نیز شکستند.

تاکید دانشجویان ایرانی بر همبستگی دو ملت ایران و افغانستان

کلیدواژه