حمل 26, 1401 16:39 Asia/Kabul
  • هشدار مرکز فرهنگی تبیان افغانستان در خصوص توطئه های دشمنان
    هشدار مرکز فرهنگی تبیان افغانستان در خصوص توطئه های دشمنان

دفتر مرکز فعالیت های فرهنگی - اجتماعی تبیان افغانستان درخصوص وجود برخی توطئه‌ها و تلاش‌های دشمنان اسلام برای برهم زدن ثبات، امنیت و آرامش این کشور و به خصوص ایجاد تنش در روابط با همسایگان هشدار داد.

شماری از نیرو‌های اطلاعات دولت طالبان ظهر روز پنج شنبه  با مراجعه به دفتر نمایندگی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در کابل، حجت الاسلام یارمحمد رحمتی، مسئول این دفتر را برای پاره‌ای از توضیحات پیرامون برگزاری تجمع روز چهارشنبه در حمایت از روابط دوستانه و نزدیک افغانستان و جمهوری اسلامی ایران و محکوم کردن توطئه‌ها و فتنه‌های اخیر برای تخریب این روابط، درمقابل سفارت ایران در کابل، بازداشت کردند .

به گزارش رادیو دری، دفتر مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در کابل امروز(جمعه) با صدور بیانیه ای هوشیاری دولت‌ها و ملت‌های منطقه به خصوص طالبان را در این مورد  خواستار شد .

در بیانیه  دفتر مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در افغانستان آمده است، این اقدام نیرو‌های اطلاعات  طالبان محترمانه و بدور از هرگونه درگیری بوده و  تعطیلی کامل این مرکز واقعیت ندارد .

 دفتر مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان  از طریق مراجع مختلف با مسئولان طالبان در رده‌های مختلف در ارتباط است و این مراجع، اطمینان داده‌اند، هیچ مشکلی وجود ندارد و ، حجت الاسلام یارمحمد رحمتی  به زودی به دفتر کار خود بازخواهد گشت و فعالیت‌های این دفتر به صورت عادی ادامه خواهد یافت.

رحمتی مسئول دفتر تبیان در کابل روز چهارشنبه در جمع تجمع مردم کابل با محکوم کردن، بی حرمتی اخیر به سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و همچنین حمله به کنسولگری ایران در هرات، از شهروندان دو کشور دوست خواسته بود که اسیر توطئه‌های دشمن نشوند و روابط دوستانه تاریخی و فرهنگی خود را حفظ کنند.

رحمتی افزود: ما امروز پشتیبانی خود را از ملت شریف جمهوری اسلامی ایران اعلام می کنیم و از همکاری های بی دریغ آن ملت که میزبان پنج میلیون مهاجر ما است، قدردانی می نمایم.

شهروندان افغان با برگزاری تجمعی در مقابل سفارت ایران در کابل و گلباران آن از دو ملت ایران و افغانستان خواستند تا در مقابل نفاق دشمنان هوشیار باشند.

شماری از بدخواهان روابط ایران و افغانستان تحت تاثیر القائات تفرقه افکنانه مشکوک در شبکه‌های اجتماعی، دوشنبه گذشته مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و کنسولگری ایران در هرات تجمع و اقدام به سنگ پرانی کردند.  این افراد بعد از حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هرات، علاوه بر آتش زدن لاستیک مقابل این ساختمان، دوربین های امنیتی آن را نیز شکستند.

 "نعیم الحق حقانی" رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ دولت طالبان در افغانستان نیز تجمع روز دوشنبه گروهی ناشناس مقابل کنسولگری ایران در هرات و تعرض به آن را اقدامی خودسرانه خواند.

بازداشت مسئول دفتر موسسه تبیان در کابل

کلیدواژه