حمل 28, 1401 09:31 Asia/Kabul
  • واکنش حامد کرزی به حمله هوایی پاکستان به افغانستان
    واکنش حامد کرزی به حمله هوایی پاکستان به افغانستان

رئیس جمهور اسبق افغانستان حملات هوایی مرگبار پاکستان به دو ولایت مرزی کنر و خوست را محکوم کرد.

تلفات حملات هوایی و توپخانه‌ای جمعه شب پاکستان به ولایت‌های کنر و خوست افغانستان به ۴۵ نفر افزایش یافته است.

در سال های اخیر ارتش پاکستان  بارها به بهانه نابودی عناصر تروریستی، مناطقی در ولایت‌های خوست و کنر افغانستان را هدف قرار داده، حملاتی که همواره سبب بروز تنش‌های دیپلماتیک میان دو کشور بوده است.

به گزارش رادیو دری، ‏حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان با محکوم کردن حملات هوایی نظامیان پاکستانی به ولایت های کنر و خوست که در آن، شماری از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان جان باخته یا زخمی شدند، آن را خلاف اصول بین‌المللی، نقض حاکمیت ملی افغانستان و جنایت بشری دانست.

در پی بمباران مناطق مسکونی خوست و کنر توسط جنگنده های پاکستان، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان هم در توئیتی خطاب به پاکستان گفت: حوصله افغان ها را در چنین مسائلی نیازمایید و دیگر چنین اشتباه ها را تکرار نکنید وگرنه پیامدی بدی خواهد داشت.

قبل از این نیز حنیف اتمر وزیر خارجه سابق و امرالله صالح معاون رییس جمهور سابق افعانستان نیز این حملات را محکوم کردند. شهروندان ولایت خوست نیز در اعتراض به این حملات، تظاهرات ضد پاکستان برگزار کردند.

پاکستان مدعی است که حمله اخیر طالبان پاکستانی به نیروهای ارتش این کشور در وزیرستان شمالی که منجر به‌ کشته‌شدن هفت نفر شده، از خاک افغانستان صورت گرفته است. 

پس از وقوع این حملات، وزارت خارجه‌ طالبان روز شنبه اعلام کرد که سفیر پاکستان در کابل را در ارتباط با حملات این کشور به مناطق مرزی افغانستان، احضار کرده است.

30 کشته در بمباران نظامیان پاکستانی در ولایت خوست

تظاهرات شهروندان ولایت خوست در اعتراض به حملات نظامیان پاکستانی

تلفات حملات پاکستان به افغانستان به ۴۵ نفر رسید

واکنش طالبان به حملات هوایی پاکستان به افغانستان

کلیدواژه