حمل 28, 1401 14:30 Asia/Kabul
  • درگیری نظامیان مرزی پاکستان با طالبان
    درگیری نظامیان مرزی پاکستان با طالبان

در ادامه تنش‌ها میان افغانستان و پاکستان نظامیان مرزی دو طرف در نوار مرزی خط دیورند باهم درگیر شدند.

به گزارش رادیو دری، خالق‌یار احمدزی رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت پکتیا امروز( یکشنبه، ۲۸حمل) گفت که درگیری میان مرزبانان طالبان و پاکستان رخ داده و این تنش از سوی سربازان پاکستانی آغاز شده است.

وی افزود: نیروهای طالبان در حال گشت زنی در نوار مرزی بوده  که نیروهای مرزی پاکستان به آنان تیراندازی کرده اند.

شاهدان عینی می گویند که نیروهای پاکستانی حدودا ساعت ۲ شب بر نیروهای طالبان در ولسوالی (پتان) ولایت پکتیا حمله کرده و بعد از آن هردو طرف ساعت‌های زیادی را باهم درگیر شده اند.

آنان گفته است که دو طرف در این درگیری از سلاح‌های سبگ وسنگین استفاده کرده، اما در مورد تلفات ناشی از این درگیری اطلاع رسانی نشده است.

تنش‌ها میان افغانستان و پاکستان پس از حمله هوایی جمعه‌شب نظامیان پاکستان بر بخش‌هایی از ولایت‌های خوست و کنر بالا گرفته است.

گزارش‌ها حاکی است که تنها در حملات هوایی پاکستان به ۴ روستا در ولسوالی «سپیره» ولایت خوست  ،حداقل ۳۰ غیرنظامی شامل زنان و کودکان جان باخته‌اند.

در ولایت کنر هم منابع محلی می‌گویند که در حملات توپخانه‌ای پاکستان در ولسوالی "شلتن" این ولایت، ۶ نفر شامل یک زن و ۵ کودک جان باخته‌اند. برخی از ساکنان محل می‌گویند که این حملات نیز توسط هواپیما انجام شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز در توییتی هشدارآمیز از پاکستان خواسته است که «دیگر چنین اشتباهی» را تکرار نکند.

وزارت خارجه‌ی طالبان هم این حملات را محکوم و سفیر پاکستان در کابل را احضار کرده است. برخی از چهره‌های سیاسی از جمله حامد کرزی، رییس‌جمهوری پیشین نیز این حملات را محکوم کرده‌اند.

هشدار طالبان به پاکستان درخصوص حملات هوایی به افغانستان

کلیدواژه