حمل 29, 1401 11:05 Asia/Kabul
  • تاکید مقام اسبق افغان بر دوستی مردم ایران و افغانستان
    تاکید مقام اسبق افغان بر دوستی مردم ایران و افغانستان

عبدالکریم خرم وزیر اسبق اطلاعات و فرهنگ افغانستان با اشاره با اشتراکات گسترده مردم ایران و افغانستان، دوستی و همکاری بیش از پیش دو کشور را خواستار شد.

«عبدالکریم خرم » وزیر اسبق اطلاعات و فرهنگ افغانستان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما در کابل گفت: اخیرا برخی ها با هدف تخریب روابط تاریخی و دیرینه مردم افغانستان و ایران سعی کردند با انتشار کلیپ در فضای مجازی، افکار عمومی را منحرف کنند.

«عبدالکریم خرم » افزود: این گونه اقدامات که همزمان با تحولات منطقه و جهان در ارتباط با مسائل پاکستان و اوکراین رخ می دهد نشان دهنده دست های پشت پرده و فتنه های سیاسی و اقتصادی برای ضربه زدن به روابط تهران و کابل است.

 وی همچنین به رهبران طالبان توصیه کرد در شرایط فعلی کاملا مراقب آشوب ها باشند و تلاش کنند تا با برطرف کردن مشکلات مردم افغانستان حمایت و پشتوانه آن ها را با خود همراه کنند.

این فعال سیاسی افغان همچنین با اشاره به وجود پیوندهای عمیق اقتصادی میان دو کشور و حضور میلیون ها افغان در ایران، فرصت بهبودی روابط با همسایگان برای اعضای طالبان را فرصتی استثنایی برای بهبود اوضاع اقتصادی و سیاسی افغانستان برشمرد.

ایران هراسی در افغانستان؛ افغانستان هراسی در ایران

وزیر کشور ایران: مردم ایران و افغانستان درباره توطئه دشمن هوشیارند

کلیدواژه