حمل 30, 1401 09:00 Asia/Kabul
  • هبت الله آخندزاده: از تعصبات قومی و زبانی پرهیز کنید
    هبت الله آخندزاده: از تعصبات قومی و زبانی پرهیز کنید

هبت‌الله آخندزاده رییس حکومت طالبان در پیامی خطاب به زیردستانش اعلام کرد که از تعصبات قومی، سمتی و زبانی دوری کنند.

به گزارش رادیو دری، رییس طالبان در این دستور ۱۵ ماده‌ایش به زیر دستانش هدایت داده است تا از تکبر، غرور، ظلم و خیانت پرهیز کنند.

در ادامه این دستورات رهبر طالبان به برخی توصیه‌های کلی مثل به کار گرفتن عدل و انصاف و اجتناب از ظلم و خیانت تاکید شده است.

در حالیکه در این روزها مسئله بازگشایی مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم برای شهروندان کشور مهم پنداشته می‌شود، اما رییس طالبان در این پیغام اش به این مسله اشاره نکرده است.

صمیم شمسی، آگاه مسایل سیاسی، گفت: «بهتر این بود که در این چنین مقطع حساس در مورد بازگشایی مکاتب دختران، بیکاری مردم و بحران‌های اقتصادی و صدها مشکل دیگر صحبت می‌شد بسیار خوب می‌بود.»

احمد منیب رسا، آگاه مسایل سیاسی، گفت: «امیدوار هستم که طالبان افغانستان طرزالعمل اسلامی مبنی بر مکتب رفتن دختران را به زودی تهیه بکند و فرمان بعدی بازشدن مکاتب به روی دختران باشد.»

توصیه های منسوب به رییس طالبان یک روز بعد از حمله هوا‌یی پاکستان به مناطق سرحدی خوست و کنر افغانستان منتشر شده است.

همچنین برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از رهبر طالبان انتقاد کرده‌اند که چرا او در مورد حمله پاکستان به ولایت‌های شرقی افغانستان چیزی نگفته است.

پیش از این مولوی هبت الله آخندزاده در فرمان هایی جداگانه‌ای به نیروهای طالبان هدایت داده است تا با شهروندان کشور رویه خوبی در پیش گیرند و نیز به فرمان عفو عمومی احترام بگذارند.

تاکید هبت الله آخندزاده بر خودداری طالبان از «قوم پرستی و زبان پرستی»

کلیدواژه