حمل 31, 1401 09:38 Asia/Kabul

معاون خبرگزاری صدای افغان گفت: مجامع بین المللی باید با فشار بر اسلام اباد، مانع تجاوز این کشور به افغانستان و کشتار مردم این کشور شوند.

به گزارش رادیو دری، سید عباس حسینی معاون خبرگزاری صدای افغان(آوا)  گفت : سکوت مجامع بین المللی در قبال تجاوزات پاکستان به خاک افغانستان باعث شده است تا اسلام اباد پاسخگوی اقدامات خلاف قانون خود نباشد.

سیدعباس حسینی افزود: افغانستان و پاکستان مشکلات مرزی دیرینه دارند که ادعای افغانستان بر نیمی از خاک کنونی پاکستان که خط دیورند نامیده می شود و بیش از 100 سال است که از بدنه اصلی سرزمین افغانستان جدا شده است همواره زمینه ساز مداخلات و کارشکنی های پاکستان در امور افغانستان بوده است. 

وی افزود: انچه پاکستان را حساس کرده است ادعای این کشور مبنی بر حضور گروه های ضد پاکستانی از جمله تحریک طالبان پاکستان و جدایی طلبان بلوچ در داخل خاک افغانستان و اقدام علیه اسلام اباد است. 

حسینی تصریح کرد : پاکستان به هر دلیل و نگرانی مشروع و غیر مشروع ، حق حمله به مناطق تحت حاکمیت افغانستان را ندارد اما اسلام اباد هر از گاهی با حملات خود ساکنان این مناطق را قتل عام می کند .

وی گفت : پاکستان باید از تجاوز به خاک افغانستان دست بردارد و مشکلات خود را در مجامع بین المللی و به صورت مسالمت امیز حل و فصل کند.

معاون خبرگزاری صدای افغان در پایان افزود: مجامع بین المللی باید با فشار بر اسلام اباد ، مانع تجاوز این کشور و کشتار مردم افغانستان شوند.  

طالبان حضور "تحریک طالبان پاکستان" را در افغانستان رد کرد

کلیدواژه