حمل 31, 1401 15:16 Asia/Kabul
  • واکنش احزاب افغانستان به حملات تروریستی به مدارس کابل
    واکنش احزاب افغانستان به حملات تروریستی به مدارس کابل

احزاب افغانستان با صدور بیانیه های جداگانه، جنایت تروریستی حمله به دو مدرسه در کابل را به شدت محکوم کردند.

به گزارش رادیو دری؛ حزب رفاه ملی افغانستان در بیانیه خود با اشاره به شهادت ده ها تن از فرزندان معصوم و آینده ساز این کشور در ماه مبارک رمضان به دست تروریست های وهابی و بدعت گذار، این جنایت هولناک و غیرانسانی تروریست‌ها را  نشانه توحش و درنده خویی تروریست های وهابی، سلفی و تکفیری های مزدور دانسته است.

این حزب از حکومت طالبان خواسته است جلوی کشتار و قتل عام شیعیان و هزاره های مظلوم و بی دفاع را بگیرد و نگذارد بیش از این خون مردم بی دفاع و بی گناه افغانستان به زمین ریخته شود و مردم قربانی جنگ های نیابتی امریکا شوند.

حزب رفاه ملی افغانستان همچنین از امارت اسلامی طالبان خواسته است در این شرایط حساس درهای مکاتب را به روی دختران مظلوم و علم دوست افغانستان باز کند.

اعضای این حزب تصریح کرده اند: مردم افغانستان مردمی صبور، غیرتمند و با عزت هستند و اگر صبر مردم تمام شود و این حمله های تروریستی، ظلم و بی عدالتی دوام پیدا کند و ملاهای بی سواد، اجیر و معلوم الحال مانند مجیب الرحمن انصاری ها فتنه گری و تفرقه اندازی کنند، مردم افغانستان و احزاب سیاسی بیش از این نسبت به سرنوشت خویش بی تفاوت نخواهند ماند و تصمیم لازم را خواهند گرفت.

حزب صلح ملی اسلامی افغانستان نیز در بیانیه دیگری، جنایت ضد انسانی کابل رخ داد و به خاک و خون کشیده شدن دهها تن از دانش آموزان مکتب عبدالرحیم شهید و آموزشگاه ممتاز به دست تروریست های وهابی را محکوم کرده است.

این حزب، حوادث تروریستی روز گذشته را مصداق بارز نسل کشی  اهل تشیع و هزاره های افغانستان خوانده و از امارت اسلامی طالبان خواسته است جلو نسل کشی هزاره ها به دست تروریست ها را بگیرد تا فتنه انگیزان، وحدت و برادری را مخدوش نکنند.

واکنش های گسترده به انفجارهای مرگبار کابل

 شمار تلفات انفجارهای کابل به 27 تن رسید

 

کلیدواژه