آیت‌الله اعرافی: عاملان فاجعه افغانستان شناسایی و مجازات شوند
(last modified 1401-02-02T09:21:56+00:00 )
ثور 02, 1401 13:51 Asia/Kabul
  • آیت‌الله اعرافی: عاملان فاجعه افغانستان شناسایی و مجازات شوند
    آیت‌الله اعرافی: عاملان فاجعه افغانستان شناسایی و مجازات شوند

 مدیر حوزه‌های علمیه قم جنایت هولناک در مزار شریف افغانستان را محکوم و بر شناسایی و مجازات عاملان آن تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه قم با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد، جنایت هولناک و فاجعه‌ جانگداز و تأسف‌بار انفجار مسجد "سه دکان" در مزار شریف که به شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم مظلوم، مسلمانان، شیعیان و نمازگزاران منجر شد، بدون شک موجب خشم علمای عظام، حوزه‌های علمیه، مسلمانان جهان و آزادگان است.
در این بیانیه آمده است، اقدام تروریستی از سوی داعش و گروه‌های تکفیری در آستانه‌ لیالی قدر و در ماه‌ مبارک رمضان، نشان از عمق کینه و نفرت تکفیریها از اصل اسلام و عزت مسلمانان و نهایت سبعیت و درنده‌خویی آنها است.
مدیر حوزه‌های علمیه قم تاکید کرد، اکنون که توطئه استکبار بی‌شرمانه ساحت مقدس قرآن کریم را مورد هتک و اهانت قرار می‌دهد و مسلمانان و نمازگزاران مسجد الاقصی و فلسطین پر افتخار را به خاک و خون می‌کشد و اخوت خواهران و برادران مسلمان افغانستان و ایجاد جنگ و کشتار مذهبی را هدف قرار داده است، بر صاحبان فکر و اندیشه و به ویژه عالمان دینی ضروری است که با محکومیت قاطع این اقدام تروریستی و اعلام موضع صریح و جدی مانع تکرار این‌گونه پلیدی‌ها و کشتار مردم بی‌دفاع شوند.

دیروز(پنج‌شنبه) براثر انفجار بمب در مسجد "سه دکان" بزرگترین و قدیمی‌ترین مسجد شیعیان در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ ، ده ها نمازگزار شهید و زخمی شدند.
علاوه بر انفجار در مزار شریف، سه ولایت کابل ، ننگرهار و قندوز افغانستان نیز شاهد انفجارهای خونین بود.

ادامه ی واکنش ها به حملات تروریستی در افغانستان

کلیدواژه