ثور 05, 1401 07:57 Asia/Kabul

ملا محمد یعقوب مجاهد وزیر دفاع حکومت طالبان گفت: این گروه اجازه نمی‌دهد کسی از داخل و یا خارج، امنیت افغانستان را مختل کند.

به گزارش رادیو دری؛ ملا یعقوب مجاهد در مراسم یادبود نهمین سالگردِ درگذشت پدرش "ملا محمد عمر مجاهد" بنیان‌گذار طالبان در کابل  افزود: در شرایطی که با مشکلات زیادی مواجه هستیم و جهان هم با ما دشمنی دارد، برخی همسایگان نیز مناطق مرزی ما را هدف قرار می دهند، اما  طالبان نمی‌گذارد تا کسی از داخل  یا خارج، امنیت افغانستان را مختل کند.

وی گفت : برای مثال تجاوز  کشور همسایه(پاکستان) به خاک ما در خوست و کنر یکی از این رنج هایی است که بر ملت افغانستان تحمیل شد.

 وزیر دفاع حکومت طالبان هشدار داد: در برابر تجاوز پاکستان بر خوست و کُنر به‌ خاطر مصالح ملی حوصله کردیم اما بار دیگر حوصله نخواهیم کرد.

 

 

وزیر دفاع طالبان در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: ملا محمدعمر، شمال، جنوب، شرق و غرب و تمام اقوام افغانستان را باهم متحد کرد و کشور را از یک تجزیۀ برنامه‌ریزی‌شده، نجات داد.

ملا محمد یعقوب اضافه کرد: این در حالی بود که توطئه های بسیاری از سوی طرف‌های مختلف پیگیری می شد تا افغانستان را تجزیه کنند.

این نخستین‌باری است که طالبان در کابل برای مرگ بنیان‌گذار این گروه مراسم یادبود برگزار می‌کند.

مرگ ملا محمد عمر در سال 1394 فاش شد و گفته شد که او دو سال پیش از آن درگذشته است؛ طالبان اما چند سال بعد مرگ او را تأیید کردند.

طالبان پس از شش سال مرگ «ملا عمر» را تایید کرد

تاکید وزیر دفاع دولت طالبان بر تامین امنیت مرزهای افغانستان

 

کلیدواژه