ثور 06, 1401 17:02 Asia/Kabul
  • سمنگانی خطاب به خطیب زاده: در مبارزه با داعش موفق بوده ایم!
    سمنگانی خطاب به خطیب زاده: در مبارزه با داعش موفق بوده ایم!

معاون سخنگوی طالبان در پیامی ویدئویی و در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه ایران مدعی شد که دولت این گروه در مبارزه با گروه‌های هراس‌افکن و همچنین داعش موفق بوده است.

به گزارش رادیو دری، سعید خطیب‌زاده  سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با اشاره به حملات گروه داعش در کابل و مزار شریف گفت که دولت ایران آماده است تجربیاتش را در مبارزه با گروه‌های تروریستی با طالبان به اشتراک گذارد.

خطیب زاده اضافه کرده بود که دولت ایران «متاسف است» که هیات حاکمه سرپرست در افغانستان، نتوانسته است امنیت را در سراسر این کشور تامین کند.

 

انعام‌الله سمنگانی معاون سخنگوی طالبان در واکنش به این اظهارات در پیامی ویدئویی با اشاره به فعالیت‌های داعش در هفته‌های گذشته گفت: «پدیده‌ای که در گذشته به تهدیدی بزرگ در افغانستان مبدل شده بود، اکنون در هیچ نقطه‌ای از این کشور حضور علنی و فیزیکی ندارد.»

سمنگانی مدعی شد که حملات اخیر در کابل و مزار شریف، ناتوانی گروه داعش را نشان می دهد.

 صبح روز سه‌شنبه (۳۰ حمل) منطقه‌ شیعه‌نشین غرب کابل شاهد سه انفجار پی‌ در پی بود که دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

دو روز پس از حملات غرب کابل، انفجارهای زنجیره‌ای در کابل، بلخ، قندوز و ننگرهار روی داد.

مرگ‌بارترین انفجار در مزارشریف در یک مسجد متعلق به شیعیان با ۱۲۰ نفر کشته و زخمی روی داد که گروه تروریستی داعش مسوولیت آن را به عهده گرفت.

ظهر روز جمعه ( ۲ ثور) هم  انفجاری در مسجد «مولوی سکندر» در ولسوالی امام صاحب قندوز به وقوع پیوست که در این حمله ۳۳ غیرنظامی به‌شمول کودکان کشته و ۴۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

سرکنسولگری ایران در مزارشریف، جنایت علیه نمازگزاران را محکوم کرد

حملات تروریستی در افغانستان،کانون توجه گروهها و فعالان سیاسی

کلیدواژه