ثور 07, 1401 12:52 Asia/Kabul

اتاق تجارت و سرمایه گذاری زنان ولایت هرات با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، زمینه فروش این محصولات را فراهم کرده است.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، در این نمایشگاه شماری از زنان تجارت پیشه، صنعتگر و صاحبان صنایع دستی محصولات و تولیداتشان را در 50 غرفه به نمایش گذاشتند.

شماری از اشتراک کنندگان این نمایشگاه می گویند:  این اولین نمایشگاه صنایع دستی و تولیدی زنان پس از روی‌کار آمدن طالبان است.

آنان با بیان اینکه برگزاری  چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند توانایی‌های تجارتی، تولیدی و صنعتی  زنان را نشان دهد، افزودند: در شرایط کنونی زنان که نیمی از پیکره جامعه را تشکیل می دهند می توانند با فروش محصولات و صنایع دستی شان کمک خرج خانواده هایشان شوند و در حرکت چرخه اقتصادی جامعه نیز موثر باشند.

درعین‌حال، نرگس هاشمی، رئیس اتاق  تجارت صنایع زنان در زون غرب افغانستان می‌گوید : آنان همیشه از زنان تجارت پیشه حمایت کرده و در تلاشند تا زمینه فروش صنایع دستی زنان را در خارج افغانستان نیز مساعد کنند.

از سوی دیگر مولوی نعیم‌الحق حقانی، مسئول فرهنگی طالبان در هرات ضمن حمایت از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی که توسط زنان راه اندازی شده گفت:امارت اسلامی از امکانات موجود برای حمایت از زنان تجارت پیشه و صنعتگر استفاده خواهد کرد.

در این نمایشگاه، صنایع دستی زنان شامل لباس، قالین‌های دست‌بافت، تابلوهای نقاشی و مینیاتوری و هم‌چنان مواد خوراکه ومیوه‌ی خشک به نمایش گذاشته شده است.

شمار زیادی از زنان که پس از تحولات اخیر کار و شغل شان را از دست داده اند،  ازطالبان می خواهند تا با برگزاری چنین نمایشگاه‌های زمینه های کاری بیشتری را برای زنان بوجود آورند.

نمایشگاه تولیدات زنان تجارت پیشه در مزارشریف

کلیدواژه