ثور 08, 1401 10:00 Asia/Kabul

رئیس شورای عالی قرآن در کابل گفت: قدس متعلق به همه مسلمانان بوده و مسجدالاقصی، قبله نخست امت اسلامی است.

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای زنده ماندن مساله اساسی فلسطین و اعلام همبستگی مسلمانان جهان با فلسطینی‌ها و بسیج نیروها برای نجات قدس‌شریف از اشغال صهیونیست‌ها، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند. فردا جمعه 29 آوریل 2022 (9 اردیبهشت/ثور 1401) مصادف با 27 رمضان 1443 روز جهانی قدس است.

به گزارش رادیو دری، عباس حسن‌زاده، رئیس شورای عالی قرآن در کابل در گفت وگو با خبرگزاری ایران پرس درباره اهمیت نام‌ گذاری روز جهانی قدس تصریح کرد، همه مسلمانان مسئولیت دارند از مردم فلسطین و سرزمین قدس در برابر اشغالگری رژیم اسرائیل دفاع کنند. 

حسن‌زاده افزود: ملت افغانستان جزئی از پیکره جامعه اسلامی است و وظیفه خود می‌ داند به ندای امام خمینی (ره) برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان لبیک بگوید. 

رئیس شورای عالی قرآن در کابل تاکید کرد، روز جهانی قدس، روز خوب و موثری برای انسجام جامعه اسلامی در برابر رژیم اسرائیل است تا به طور یکپارچه در برابر این رژیم بایستد و از مردم فلسطین حمایت کند. 

حسن‌زاده با اشاره به هتک حرمت نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی در ایام منتهی به روز جهانی قدس گفت: امسال تحرکات صهیونیست‌ها ضد مسجد الاقصی و آزار فلسطینیان بیشتر شده و روز جهانی قدس، روز حمایت جهانی از مردم مظلوم فلسطین است.

حال و هوای افغانستان در آستانه روز جهانی قدس

کلیدواژه