ثور 08, 1401 11:14 Asia/Kabul
  • حمایت نخبگان افغانستانی مقیم ایران از آرمان فلسطین
    حمایت نخبگان افغانستانی مقیم ایران از آرمان فلسطین

نخبگان سیاسی و مذهبی افغانستانی مقیم ایران در آستانه روز جهانی قدس، حمایت عدالتخواهان جهان از مظلومان فلسطینی در مقابله با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران برای زنده ماندن مساله اساسی فلسطین و اعلام همبستگی مسلمانان جهان با فلسطینی‌ها و بسیج نیروها برای نجات قدس‌شریف از اشغال صهیونیست‌ها، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند.

29 آوریل 2022 (9 اردیبهشت/ثور 1401) مصادف با 27 رمضان 1443 روز جهانی قدس است.

به گزارش رادیو دری، سید احمد موسوی مبلغ رییس خبرگزاری اطلس افغانستان شامگاه چهارشنبه در نشست "نقش رژیم اشغالگر قدس در آشوب های تکفیری -صهیونیستی منطقه" که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس در مشهد برگزار شد، گفت: فلسطین اکنون درگیر نزاع با جبهه استکباری و صهیونیستی است و در حقیقت این تقابل میان جبهه عدالت خواه و استکبار است.

محمدعارف رحمانی نماینده مردم ولایت غزنی در دور شانزدهم و هفدهم مجلس نمایندگان افغانستان نیز در این نشست، از سکوت مجامع حقوق بشر غربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

شرکت کنندگان در نشست "نقش رژیم اشغالگر قدس در آشوب های تکفیری -صهیونیستی منطقه" همچنین جنایات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کردند.

مناطق مختلف افغانستان، در روزهای اخیر شاهد انفجارها و حملات تروریستی متعدد بوده است. در این حملات بیش از یکصد نفر کشته و یا مجروح شده اند.

حمایت شخصیت مذهبی افغانستان از مردم مظلوم فلسطین

کلیدواژه