ثور 08, 1401 12:08 Asia/Kabul
  • از سرگیری پروازهای داخلی و خارجی افغانستان
    از سرگیری پروازهای داخلی و خارجی افغانستان

سخنگوی وزارت حمل و نقل و هوانوردی دولت طالبان در افغانستان اعلام کرد، بیش از بیست پرواز داخلی و خارجی همه روزه از فرودگاه کابل پایتخت این کشور انجام می شود.

پس از حاکمیت دوباره طالبان بر افغانستان در اواسط ماه اوت سال 2021  و هرج و مرجی که در فرودگاه کابل ناشی از اقدامات آمریکا در عملیات تخلیه به وجود آمد، فرودگاه کابل از فعالیت باز ماند و اکثر پروازهای خارجی تعلیق یا لغو شد.

به گزارش رادیو دری به نقل از طلوع نیوز، «امام الدین احمدی» سخنگوی وزارت حمل و نقل و هوانوردی افغانستان اعلام کرد، در حال حاضر بیش از ۲۰ پرواز داخلی و خارجی همه روزه از فرودگاه کابل انجام می شود که سه پرواز آن داخلی و الباقی آن به کشورهایی همچون ترکیه، قطر، ایران، پاکستان و چین و روسیه صورت می گیرد.

در همین زمینه شرکت هوایی آریانا افغانستان، پروازهای مستقیم  کابل-مسکو را بعد از توقف نزدیک به یک سال روز چهارشنبه از سرگرفته است.

مسئولان شرکت هوایی آریانا افغانستان اعلام کرد، پروازهای رفت این مسیر در روزهای دوشنبه و برگشت در روزهای سه‌شنبه به گونه عادی انجام خواهد شد.

برخی از آگاهان مسائل اقتصادی بر این باورند که از سرگیری پروازهای افغانستان به مسکو، سبب ایجاد سهولت در بخش ترازیت و بازرگانی کشور خواهد شد.

برقراری پروازهای میان کابل و مسکو در حالی بعد از یکسال توقف از سر گرفته شد  که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد، در صورت برقراری یک حکومت فراگیر در افغانستان مسکو آن را به رسمیت خواهد شناخت.

پروازها در مسیر مشهد-کابل از سرگرفته می‌شود

کلیدواژه