ثور 08, 1401 13:23 Asia/Kabul
  • طالبان: کشورهای متجاوز راه دشمنی با افغانستان را انتخاب نکنند
    طالبان: کشورهای متجاوز راه دشمنی با افغانستان را انتخاب نکنند

همزمان با فرارسیدن ۷ و ۸ ثور سالروز کودتای کمونیستی و پیروزی مجاهدین بر دولت نجیب، سخنگوی دولت طالبان در بیانیه ای ابراز امیدواری کرد، کشورهای متجاوز درس بزرگی از مردم شجاع افغانستان گرفته‌باشند.

به گزارش رادیو دری، ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت طالبان، امروز ۸ ثور با نشر بیانیه‌ای به همین مناسبت گفته‌است که کودتای ۴۴ سال قبل کمونیست‌ها در افغانستان«سرآغاز بدبختی‌ها، مصایب و فجایع زیادی» در کشور شد.

وی همچنین تاکید کرده است که هنوز هم حس آزادی‌خواهی در میان افغان‌ها با تمام نیرو وجود دارد و آنان اراده‌ای محکم و تعهدی قوی برای دفاع از دین و کشورشان دارند.

در این بیانیه همچنین آمده است که «"امارت اسلامی" سعی می‌نماید تمامی آرمان‌های جهادهای افغان‌ها را آنچنان ‌که لازم است برآورده ساخته و زمینه خوبی را برای آبادی و رفاه افغانستان در زیر چتر نظام اسلامی مساعد سازد.»

سخنگوی طالبان گفته‌است که آنان اراده‌ تجاوز بر حریم و خاک هیچ کشوری را ندارند و از سایر کشورها نیز «امید احترام متقابل و زندگی در سایه امن را دارند».

در همین حال، انعام‌اله سمنگانی؛ معاون سخنگوی طالبان نیز با نشر توییتی از 8 ثور به عنوان «پیروزی و شجاعت مردم افغانستان» یاد کرده‌است.

در هشتم ثور ۱۳۷۱ مجاهدین حکومت کمونیستی وقت را سرنگون کردند؛ اما این پایان جنگ در افغانستان نبود و سرآغاز دوره جدیدی از جنگ‌ خونین میان گروه‌های مجاهدین شد و در نهایت به ظهور حکومت نخست طالبان انجامید.

کودتای 7 ثور سرآغاز جنگ، کشتار و آوره گی مردم افغانستان بود که تا هنوز هم ادامه دارد

کلیدواژه