ثور 09, 1401 12:45 Asia/Kabul
  • پیام عیدانه ملاهبت الله: جامعه جهانی حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد
    پیام عیدانه ملاهبت الله: جامعه جهانی حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد

ملا هبت الله آخوندزاده رئیس حکومت طالبان با صدور پیام تبریکی در آستانه عید سعید فطر، از جامعه جهانی خواسته است حکومت جدید افغانستان را به رسمیت بشناسند.

به گزارش رادیو دری؛ در پیام ملاهبت الله آخوندزاده که در 17 بند تنظیم شده آمده است: جهان، شکل یک قریه (دهکده) را به خود گرفته و تعاملات بین کشورها به یکدیگر پیوسته است و بر اساس این نیاز، جامعه جهانی باید امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسد تا همه مشکلات خود را در چهارچوب اصول دیپلماتیک به گونه رسمی و مسوولانه حل کنیم.

در ادامه این پیام با تاکید بر اینکه حکومت افغانستان با تمام کشورهای همسایه و منطقه و همچنین با جامعه جهانی، روابط خوب و مثبت می خواهد تصریح شده است : اجازه نمی دهیم که از افغانستان تهدیدی متوجه کشور دیگری شود و همچنین از تمام جامعه جهانی می خواهیم با ما تعامل خوب، مثبت و استوار بر احترام متقابل داشته باشد.

ملا هبت الله آخوند زاده با اشاره به برقراری پیمان دوحه میان طالبان و ایالات متحده امریکا افزوده است: بر اساس این پیمان، آمریکا نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کند؛ پیمان دوحه باید به گونه کامل عملی شود و امارت اسلامی تعهدات خود را عملی کرده است و می کند.

رئیس حکومت طالبان با تاکید بر ممنوعیت کامل کشت مواد مخدر در افغانستان از جامعه جهانی خواست تا به این کشور در زمینه فراهم کردن شغل‌های جایگزین برای کشاورزان و کشت جایگزین برای مواد مخدر کمک کند.

منع کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان از سوی طالبان

 

آخوند زاده همچنین با تاکید بر تعهد طالبان نسبت به همه حقوق شرعی مردان و زنان افغانستانی اضافه کرد: هیچکس نباید در این مورد نگران باشد و یا از این موضوع بشری و عاطفی برای اهداف سیاسی خود استفاده ابزاری کند.

وی با اشاره به دو دهه زندگی مردم افغانستان در سایه حضور نظامیان خارجی تصریح کرد: افغان‌ها در مقایسه با 20 سال اخیر، اکنون از حقوق اساسی‌شان مانند حق زندگی، امنیت و حیثیت بیشتری برخوردارند که نمی‌توان از آن چشم پوشید.

رئیس حکومت طالبان همچنین از مهاجران افغان در سایر کشورها خواسته است به وطن خود بازگردند، زیرا هیچکس با آنها دشمنی نمی کند و  هر کسی که به کشور خود برگشته، قدردانی شده است و زندگی آرامی دارد.

هبت الله آخوندزاده: از تعصبات قومی و زبانی پرهیز کنید

تاکید هبت الله آخوندزاده بر خودداری طالبان از «قوم پرستی و زبان پرستی»

کلیدواژه