قوس 03, 1395 18:52 Asia/Kabul
  • رئیس بانک مرکزی افغانستان: همکاری بانکی ایران و افغانستان گسترش می‌یابد

رئیس کل بانک مرکزی افغانستان اظهار داشت: با توجه به تبادلات بانکی که دو کشور ایران و افغانستان با هم دارند، می‌توانیم همکاری‌های وسیعی در زمینه بانکداری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، «خلیل الله صدیق» رئیس کل بانک مرکزی افغانستان که به منظور دیدار و رایزنی با «ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی به تهران سفر کرده است، گفت: ایران در عرصه بانکداری به پیشرفت‌ها و دستاوردهای خوبی رسیده است.

رئیس کل بانک مرکزی افغانستان گفت: با توجه به تبادلات بانکی که دو کشور با هم دارند، می‌توانیم همکاری های وسیعی در زمینه بانکداری داشته باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی افغانستان ابراز امیدواری کرد که شناخت بیشتری از سیستم بانکی ایران به عنوان یک کشور دوست و هم زبان بدست آورد.

خلیل الله صدیق گفت: مردم یک کشور حق دارند تا از جزئیات سیستم مالی کشور خود آگاهی داشته باشند و این آگاهی تنها با مکلف کردن بانک‌ها به انتشار صورت‌های مالی‌شان در سایت‌ها و جراید حاصل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: هرگاه رسانه‌ای بتواند واقعیت‌های دقیق را در مورد شبکه بانکی بدون جانبداری و به طور بی‌طرف انتشار دهد، این موضوع نه تنها باعث افزایش آگاهی مردم از تعامل با بانک‌ها می‌شود، بلکه می‌تواند رقابت سالم بین بانک‌ها را نیز افزایش دهد.

کلیدواژه