ثور 10, 1401 14:13 Asia/Kabul
  • نماینده ایران: اشغالگران به‌دنبال ایجاد فتنه قومی مذهبی در افغانستان هستند
    نماینده ایران: اشغالگران به‌دنبال ایجاد فتنه قومی مذهبی در افغانستان هستند

نماینده ایران در امور افغانستان در پیامی با محکومیت حمله روز گذشته کابل، گفت که اشغالگران در جبران شکست مقابل ملت افغانستان تلاش دارند به کمک مزدوران تروریست خود از جمله داعش، فتنه و آشوب قومی - مذهبی ایجاد کنند.

به گزارش رادیو دری،  «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان روز شنبه با اشاره به حوادث تروریستی اخیر افغانستان در توئیتی نوشت:حوادث اخیرافغانستان نشان می‌دهد اشغالگران در جبران شکست مقابل ملت افغانستان تلاش دارند به کمک مزدوران تروریست خود، از جمله داعش، فتنه و آشوب قومی - مذهبی ایجاد کنند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده که مقامات دولت موقت طالبان با تشویق و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ملی و نخبگانی برای کشوری امن سعی کنند؛ زمان محدود است.

در انفجار تروریستی روز جمعه در مسجد خلیفه صاحب کابل ۵۰ نمازگزار به شهادت رسیدند.

به گفته شاهدان عینی انفجار در زمانی رخ داد که ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در مسجد حضور داشتند.

 منابع محلی در افغانستان روز پنجشنبه نیز از وقوع دو انفجار در محله‌های شیعه نشین شهر مزارشریف خبر دادند که در هر دو رویداد تروریستی ۹ نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند. 

اولین انفجار در ناحیه سوم مزار شریف و دومی نیز در ناحیه دهم در چهارراه "کانتینر" به وقوع پیوسته است که ظاهرا هر دو انفجار خودروهای مسافربری را هدف قرار داده‌اند.

 حوادث تروریستی یک هفته اخیر در افغانستان سوالاتی را در مورد توانایی دولت موقت طالبان در مبارزه با تروریسم و تضمین امنیت این کشور نزد شهروندان افغان و کشورهای منطقه و جامعه جهانی ایجاد کرده است از اینکه مبادا دولت طالبان به عمد و یا سهوا در تضمین امنیت کوتاهی می‌کند.

سفارت ایران در کابل حمله تروریستی به مسجد صوفیان اهل سنت را محکوم کرد

کلیدواژه