ثور 13, 1401 11:22 Asia/Kabul

همزمان با روز عید سعید فطر، نماز عبادی - سیاسی در اکثر کشورهای اسلامی ازجمله افغانستان اقامه شد. امام مسجد امام زمان (عج) در غرب کابل تاکید کرد، مؤمنان با روزه‌گرفتن، سند برائت از آتش جهنم را به دست آوردند.

به گزارش رادیو دری ، مسجد جامع امام زمان (عج) در غرب ‌کابل، صبح امروز سه شنبه پذیرای صدها نماز گزار بود. 

نمازگزاران، نماز عید فطر را به امامت حجت الاسلام حاجی حسن صالحی، اقامه و بعداز یک ماه تزکیه نفس، حلول عید سعید فطر را تجلیل کردند.

صالحی در خطبه‌های نماز عید فطر، خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و گفت، اگر دستی به دامن خدا متوسل شد و تقوای الهی را رعایت کرد، این دست کار اولیایی می‌کند و امروز مؤمنین بعداز یک‌ماه عبادت خالصانه، سند برائت و آزادی خود از آتش جهنم را دریافت می‌کنند.

امام جماعت عید فطر در کابل افزود، اکنون باید همه در راستای حفظ این سند تلاش کنند و‌ نگذارند تا بار دیگر با فریب خوردن هواهای نفسانی این سند از بین برود. 

امام جماعت مسجد امام زمان(عج) کابل در ادامه سخنان خود به پرداخت زکات فطریه اشاره کرد و گفت، در اسلام دو نوع زکات (زکات مال و زکات روزه) وجود دارد که یکی برای پاکی مال و دیگری برای پاکی بدن پرداخت می‌شود. صالحی مقدار فطریه را ۳ کیلو خوراک معمولی خواند و افزود، تلاش شود تا به جای واسطه شدن، این مقدار را خود فرد روزه دار به مستحق بدهد.

حجت الاسلام حاجی حسن صالحی، همچنین در بخش‌های دیگر سخنانش تاکید کرد که مؤمنین باید در روزهای عید رنجش‌ها از همدیگر را کنار بگذارند و به دیدار هم بروند، زیرا ثوابی بیشتر از روزه و نماز یک مؤمن واقعی درپی دارد و در روایت‌های مختلف بر آن تاکید شده است

نماز عید فطر در غرب کابل
نماز عید فطر در غرب کابل

 

نماز عید فطر در غرب کابل درحالی اقامه شد که دولت طالبان 2 روز پیش (روز یکشنبه) عید سعید فطر را اعلام کرده بود. 

تاکید طالبان بر اتخاذ تدابیر امنیتی در روزهای عید فطر

کلیدواژه