ثور 14, 1401 07:54 Asia/Kabul
  • طالبان دسترسی زنان به گواهینامه رانندگی را محدود کرد
    طالبان دسترسی زنان به گواهینامه رانندگی را محدود کرد

مسئولان حکومت طالبان در ولایت هرات، مربیان آموزشگاه های رانندگی را از صدور گواهینامه برای زنان برحذر داشتند.

به گزارش رادیو دری , جان آقا آشکزای مدیر مؤسسه مدیریت تردد شهری هرات که بر آموزشگاه های رانندگی نظارت دارد روز سه شنبه گفت: « به ما به طور شفاهی گفته شد که دیگر برای زنان گواهینامه رانندگی صادر نکنیم، اما دستورالعملی درباره ممانعت از رانندگی زنان در شهر دریافت نکرده ایم ».


طالبان در سطح گسترده ای از انتشار فرمان های ملی مکتوب خودداری می کند و اغلب به مقامات محلی اجازه می دهد مسئول اعلام این فرمان ها به طور مکتوب و در برخی مواقع به طور شفاهی باشند.


عدیله عادل، 29 ساله، از مربیان آموزشگاه رانندگی می گوید: طالبان می خواهد اطمینان پیدا کند نسل آینده فرصت های مشابه مادرانشان را نخواهند داشت. وی گفت « آنها به ما می گویند آموزش رانندگی ندهید و گواهینامه صادر نکنید».

طالبان که اسد سال گذشته کنترل افغانستان را به دست گرفت وعده داد در مقایسه با دوره ای که پیش از این در سالهای 2001-1996 قدرت را به دست داشت، درباره رعایت حقوق بشر، انعطاف پذیرتر باشد.اما آنها به تدریج حقوق افغان ها و به ویژه زنان افغان را محدود کردند و مانع بازگشت آنها به مدارس شدند و اجازه ندادند زنان در شمار بسیاری از مشاغل دولتی به کار گرفته شوند.

کاهش تولید ناخالص ملی متاثر از ممنوعیت اشتغال زنان افغان

کلیدواژه