ثور 14, 1401 19:21 Asia/Kabul
  • سناتورهای آمریکایی: طالبان از اطلاعات جامانده در افغانستان سوءاستفاده می‌کند
    سناتورهای آمریکایی: طالبان از اطلاعات جامانده در افغانستان سوءاستفاده می‌کند

سناتوران امریکایی از مقامات حکومت جو بایدن خواسته اند که در مورد جا گذاشتن اطلاعات حساس بیومتریک در افغانستان توضیح دهند.

به گزارش رادیو دری؛ برخی از سناتورهای امریکایی می‌گویند که خروج شتاب زده نیروهای امریکایی از افغانستان باعث شده است که دستگاه‌های حاوی اطلاعات بیومتریک در این کشور باقی بماند و جان همکاران افغان نیروهای امریکایی را به خطر اندازد.

سناتورهای جمهوری‌خواه از وزارت‌های دفاع و خارجه امریکا خواسته اند تا اطلاعات مربوط به تسلیحات جا مانده و اطلاعات حساس از جمله اطلاعات بیومتریک نیروهای امریکایی در افغانستان را در اختیار آنان قرار دهند.

در نامه این سناتورها به این دو وزارتخانه آمده است:  سامانه هایی که ارتش امریکا پس از خروجش از افغانستان باقی گذاشته است، حاوی اسکن عنبیه چشم، اثر انگشت، عکس‌ها، اطلاعات مربوط به محل کار و زندگی افراد و وابستگان شان بود که طالبان از این اطلاعات برای قتل، شکنجه و ناپدیدسازی هرچه بیشتر همکاران افغان ایالات متحده استفاده می‌کند.

اخیراً وزارت دفاع امریکا در گزارشی به کنگره تایید کرد که تجهیزات و تسلیحاتی به ارزش 7 میلیارد دلار پس از خروج نیروهای امریکایی در افغانستان باقی مانده است.

طرح حمایت موقت واشنگتن از افغان‌های تازه وارد به آمریکا

تجهیزات نظامی آمریکایی مانده در افغانستان 7 میلیارد دلار ارزش دارد

 

کلیدواژه