ثور 15, 1401 12:40 Asia/Kabul
  • واکنش طالبان به پایکوبی در آرامگاه احمد شاه مسعود
    واکنش طالبان به پایکوبی در آرامگاه احمد شاه مسعود

گروه طالبان بی احترامی به آرامگاه احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان را تقبیح کرد.

انتشار ویدئویی از پایکوبی عده ای بر سر مزار احمدشاه مسعود قهرمان ملی مردم افغانستان، واکنش مقامات این گروه را به دنبال داشت.

کاربران شبکه‌های اجتماعی، این حرکت اهانت آمیز به نیروهای طالبان نسبت داده و زمینه ساز تفرقه قومی در افغانستان توصیف کردند.

به گزارش رادیو دری، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان، رقص و پایکوبی بر سر مزار احمدشاه مسعود در ولایت پنجشیر را حرکتی نادرست خواند و تصریح کرد، رویداد اخیر با مواضع طالبان همسو نیست و مورد تایید این گروه قرار ندارد.

وی وعده داد، طالبان با هدف جلوگیری از تکرارحوادثی از این دست، برای روشن شدن انگیزه شرکت کنندگان در این پایکوبی، تحقیقاتی را آغاز می  کند.

مجاهد دیروز در توییتر، پایکوبی در آرامگاه احمد شاه مسعود را به گردشگرانی که برای تفریح در تعطیلات عید فطر از دیگر ولایات به پنجشیر رفته اند، نسبت داد.

این سخنگو، با اشاره به مخالفت طالبان با بی حرمتی به درگذشتگان، احترام این گروه به شخصیت های جهادی را تایید کرد و در حالی که شرکت کنندگان در این پایکوبی را عده ای بی پروا معرفی می کرد، گفت: "این افراد قصد اهانت به شخصیت های جهادی افغانستان را نداشته اند."

احمد شاه‌ مسعود، ملقب به لقب «قهرمان ملی افغانستان»، از فرماندهان جهادی افغانستان و از مخالفان گروه طالبان بود که دو روز پیش از حادثه 11 سپتامبر سال 2002، توسط نیروهای منتسب به القاعده به شهادت رسید.

واکنش امرالله صالح به رقص طالبان در مقبره احمدشاه مسعود

کلیدواژه