قوس 04, 1395 16:29 Asia/Kabul

محمد فرید عمیدی دادستان کل افغانستان گفت،افغانستان جای مناسبی برای کودکان و زنان نیست .

محمد فرید عمیدی دادستان کل افغانستان این مطلب را در مراسمی که امروز برای امضای تفاهنمامه محو خشونت علیه زنان در افغانستان برگزار شد ،عنوان کرد و افزود، تعهد و اراده جدی برای محو خشونت علیه زنان و کودکان در افغانستان وجود دارد و دولت افغانستان تلاش مبکند تا امنیت و مصونیت برای تمام شهروندان افغانستان برگردد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری از کابل، دادستان کل افغانستان اضافه کرد، گزارشها حکایت از آن دارد که افغانستان جای خوبی برای زنان و کودکان نیست و ما متعهد هستیم که فضای امن و مطمئن برای زنان،کودکان و مردان این سرزمین را آماده کنیم.

محمد فرید عمیدی گفت، خشونت در افغانستان یک موضوع بسیار جدی و اساسی است و برای مبارزه با آن باید اقدامات جدی و نظام مند داشته باشیم و تنها برخورد جزایی و قضایی نمیتواند باعث کاهش خشونت در افغانستان شود بلکه این موضوع باید با یک سلسله اقدامات هماهنگ اداری،اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و قضایی حل و فصل شده و ریشه پدیده خشونت علیه زنان و کودکان در این کشور خشکانیده شود.

وی افزود بر اساس اصل اول قانون اساسی افغانستان،این کشور ، جمهوری اسلامی است و تلاش همه مقامات باید این باشد که این نام در افغانستان با مسمی شود.

دادستان کل افغانستان تصریح کرد که جمهوری اسلامی نظامی است که انسانها در آن با عزت،حیثیت و با کرامت زندگی میکنند و در چنین حکومتی خشونت و محدودیت علیه حقوق وآزادی هایی که خداوند برای انسانها قائل شده است وجود ندارد.

وی افزود چنین حکومتی دارای سرزمینی امن همراه با آسایش برای همه ساکنان آن از جمله زنان و اطفال است که متاسفانه افغانستان با چنین آرمانهایی بسیار فاصله دارد و به نظر من این کشور جای خوبی برای زنان و کودکان نیست.

دادستان کل افغانستان در ادامه تاکید که که احترام به زنان و کودکان تنها تعهد در برابر جامعه جهانی نیست بلکه این امر در فرهنگ ما که از اسلام سرچشمه میگیرد ریشه دارد.

وی اضافه کرد که تمام برنامه های حکومت افغانستان تامین امنیت،عدالت و مصونیت برای خانواده هاست و این امر از طریق عدالت می تواند محقق شود.

گفتنی است در پایان این مراسم تفاهمنامه  محو خشونت در افغانستان بین دادستان کل افغانستان با دکتر اسدالله حنیف وزیر معارف

این کشور ،دکتر فیروز وزیر بهداشت ، دکتر فریده مهمند وزیر آموزش عالی در حضور رئیس جمهور این کشور به امضا رسید.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان ذبیح فریشی از کابل موجود است.