ثور 19, 1401 16:38 Asia/Kabul
  • بیکاری در انتظار صدها هزار شهروند افغانستانی
    بیکاری در انتظار صدها هزار شهروند افغانستانی

اداره بازرس امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار)، شمار شهروندان افغانستانی را که تا اواسط امسال 2022 شغل خود را از دست خواهند داد، ۹۰۰ هزار نفر تخمین زد.

با تسلط طالبان بر افغانستان در نه ماه گذشته، محدودیت بر کار زنان وضع شده و حتی زنانی که نان‌آور خانه‌ بودند، در تامین مایحتاج‌ با مشکل مواجه شده‌اند. در حال حاضر اکثریت زنان کارمند در ادارت دولتی خانه‌نشین شده‌اند.با این حال پیشتر برنامه‌ی توسعه‌ی سازمان ملل گفته بود که محدودیت‌ بر اشتغال زنان، یک میلیارد دلار به اقتصاد افغانستان خسارت وارد خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، اداره بازرس امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) امروز (دوشنبه) در توئیتی نوشت: تا اواسط سال ۲۰۲۲ شمار کسانی که از زمان تسلط طالبان شغل خود را از دست خواهند داد به ۹۰۰ هزار تن خواهد رسید.

سیگار نوشت: خطر بیکاری در افغانستان بیشتر زنان را هدف قرار خواهد داد و پیش‌بینی می‌شود که سطح اشتغال زنان تا اواسط سال ۲۰۲۲ به میزان ۲۱ درصد کاهش یابد.

تحولات سیاسی اخیر، بیکاری، فقر و گرسنگی شدیدی را در پی داشته است. گفته می‌شود که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر قرار دارند و همچنین بیش از نیمی از جمعیت کشور با گرسنگی شدید مواجه‌اند.

انتقاد شهروندان افغان از افزایش فقر و بیکاری در این کشور

کلیدواژه