ثور 20, 1401 18:05 Asia/Kabul
  • تاجیکستان:شلیک راکت از افغانستان نتیجه درگیری طالبان با داعش بود
    تاجیکستان:شلیک راکت از افغانستان نتیجه درگیری طالبان با داعش بود

کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان اعلام کرد: اصابت راکت به خاک این کشور در نتیجه درگیری نیروهای طالبان با گروه تروریستی داعش در منطقه خوجگور افغانستان روی داده است.

به گزارش رادیو دری؛ کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری تاجیکستان گزارش داد که در درگیری های اخیر داعش و طالبان که به مدت یک ساعت و نیم در منطقه خواجه‌غار و روبروی پاسگاه مرزی شماره ۱۲ ادامه یافت، چندین گلوله و راکت به طور تصادفی به خاک تاجیکستان اصابت کرد که تلفات انسانی و خسارات مادی  نداشته  است.

این در حالی است که پیش از این رسانه های افغانستان از شلیک چندین راکت به خاک تاجیکستان از سمت افغانستان خبر داده بودند و  گروه تروریستی داعش نیز مسوولیت حمله موشکی به خاک تاجیکستان را بر عهده گرفته بود.

پیشتر گروه«SITE» که اطلاعات و اظهارات گروه‌های افراطی و تروریستی را رصد و جمع‌آوری می‌کند، با انتشار بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که شاخه داعش خراسان این حمله موشکی را انجام داده است.

برخی از رسانه های افغانستان به نقل از منابع محلی گزارش دادند که از منطقه خواجه غار در ولایت تخار از 2 تا 7  راکت به سمت تاجیکستان شلیک شده است.

 کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان همچنین در پیام خود، اوضاع را در مرز تاجیکستان و افغانستان باثبات و تحت کنترل مرزبانان تاجیک توصیف کرده است.

شاخه خراسان گروه تروریستی داعش چند سالی است که با طالبان اختلاف دارد و شبه نظامیان این شاخه در برخی مناطق در امتداد مرز افغانستان مستقر هستند.

این گروه مسوولیت چندین انفجار اخیر در افغانستان را بر عهده گرفته است. 

حمله راکتی از خاک افغانستان علیه تاجیکستان؛داعش پذیرفت

کلیدواژه