ثور 28, 1401 17:04 Asia/Kabul
  • طالبان خروج غیرقانونی از افغانستان را ممنوع کرد
    طالبان خروج غیرقانونی از افغانستان را ممنوع کرد

فرمانده پلیس در ولایت «نیمروز» در همسایگی ایران گفت که نیروهای امنیتی حکومت طالبان با خروج غیرقانونی و قاچاق انسان از مرزهای این کشور برخورد می‌کنند.

به گزارش رادیو دری؛ «محمد ایوبی» فرمانده پلیس طالبان در ولایت «نیمروز» اظهار کرد که وزارت داخله افغانستان خروج غیرقانونی از مرزهای این کشور را ممنوع کرده است.

وی افزود: به تمام نیروهای امنیتی در ولایت نیمروز دستور داده شده است تا به هیچ عنوان به کسی اجازه خروج غیرقانونی به کشورهای همسایه داده نشود.

ایوبی ادامه داد: این فرمان به تمام نیروهای امنیتی ابلاغ شده و قاچاقچیان انسان در صورت مشاهده، بازداشت و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

فرمانده پلیس طالبان در نیمروز همچنین دستور داده است که هیچ یک از نیروهای امنیتی دولت سابق و غیرنظامیان اجازه سفر غیرقانونی ندارند و در صورت سرپیچی از این دستور، بازداشت خواهند شد.

طالبان همچنان به نیروهای امنیتی  و صاحبان هتل‌ها هشدار داده است که در صورت اقامت دادن به مسافران در مسیر راه، بازداشت خواهند شد.

این درحالی است که در ماههای اخیر، سفرهای غیرقانونی از افغانستان به کشورهای همسایه‌ به‌ویژه ایران به طور چشمگیری افزایش یافته بود.

 شکسته شدن رکورد مهاجرت و آوارگی در افغانستان

مجاهد سخنانش را درباره ممنوعیت مهاجرت از افغانستان اصلاح کرد

کلیدواژه