ثور 28, 1401 18:29 Asia/Kabul
  • نشست رهبران گروههای ضد طالبان در آنکارا
    نشست رهبران گروههای ضد طالبان در آنکارا

برخی منابع از نشست رهبران ضد طالبان در شهر آنکارا پایتخت ترکیه به میزبانی عبدالرشید دوستم رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان خبر داده اند.

به  گزارش رادیو دری، در این نشست بیش از 40 نفر از چهره های ضد طالبان از جمله دوستم، محمد محقق، سیاف، فرمانده حضرتعلی، عطامحمد نور،احمدولی مسعود رئیس بنیاد احمدشاه مسعود، میررحمان رحمانی رئیس پارلمان سابق، فرمانده الماس، نمایندۀ محمداسماعیل خان، نماینده های صلاح الدین ربانی، زینب مزاری، راحله دوستم، معصومه خاوری، نمایندۀ عبدالهادی ارغندیوال رهبر حزب اسلامی افغانستان و وزیر اسبق مالیه، عبداللطیف پدرام  حضور داشتند.

همچنین محمدیونس قانونی و احمدضیا مسعود به صورت آن‌لاین در این نشست شرکت کرده بودند.

در  این نشست 7 ساعته، شرکت کنندگان با تصویب قطعنامه ای بر ایجاد نظام غیرمتمرکز پارلمانی برای آیندۀ افغانستان تاکید کردند.

در این قطعنامه از فعالیت های نظامی جبهۀ ضد طالبان موسوم به جبهه مقاومت ملی در ولایات بدخشان، تخار، بغلان، پنجشیر، سمنگان، پروان، کاپیسا و سایر مناطق افغانستان به صورت قاطعانه اعلام حمایت و فرار اشرف غنی به شدت محکوم شده است.

در این نشست همچنین تصمیم گرفته شد تا شورای عالی مقاومت ملی متشکل از ۲۵۰ نماینده از سراسر افغانستان تشکیل شود تا شورای رهبری مقاومت را که متشکل از ۲۵ نفر خواهد بود با هدف هماهنگی فعالیت های سیاسی و نظامی ضد گروه طالبان تاسیس کند.

پلیس ویژۀ ترکیه امنیت محل برگزاری این نشست را بر عهده داشت.

این جلسه در حالی برگزار شده است که طالبان نیز تلاش می کند در کابل با اشتراک برخی از رهبران سیاسی افغانستان  نشستی را برگزار کند.

نشست مشورتی جبهه ضد طالبان با فعالان سیاسی مدنی افغانستان

جبهه ضد طالبان: مردم افغانستان در برابر تجاوز سیاه سکوت نمی‌کنند

کلیدواژه