ثور 29, 1401 08:56 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر امور خارجه پاکستان بر تعامل با دولت طالبان در افغانستان
    تاکید وزیر امور خارجه پاکستان بر تعامل با دولت طالبان در افغانستان

وزیر امور خارجه پاکستان، تعامل با دولت موقت طالبان در افغانستان را ضروری دانست.

به گزارش رادیو دری، «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان که برای شرکت در اجلاس جهانی امنیت غذایی در نیویورک بسر می‌برد، روز چهارشنبه به وقت محلی با حضور در برنامه شبکه سی‌ان‌ان گفت: اسلام آباد به حمایت از تلاش‌های جمعی برای کمک به بهبود وضعیت بد مردم افغانستان ادامه خواهد داد و معتقد است که تعامل با طالبان برای کمک به حل بحران این کشور مهم و اجتناب ناپذیر است.

وزیر امور خارجه پاکستان هشدار داد، سقوط اقتصادی افغانستان نه تنها به ضرر مردم این کشور است، بلکه فاجعه بزرگی برای تمام منطقه خواهد بود.

پس از به قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان، آمریکا به بهانه های واهی حدود ده میلیارد دلار از دارایی های این کشور را بلوکه و تصاحب کرده که این اقدام به بحران اقتصادی افغانستان که سالها در اشغالگری نظامیان آمریکایی بوده، افزوده است.

«بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان همچنین در بخش دیگر سخنانش هرگونه تصمیم این کشور برای به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان را مطابق با دیدگاه و خواست جامعه جهانی دانست و ابراز امیدواری کرد، طالبان به تعهدات خود برای حفظ حقوق زنان و حضور دختران در مدارس و مراکز آموزشی عمل کند.

گروه طالبان  از اوت 2021 در افغانستان به قدرت رسیده است.

تأمین حقوق اساسی زنان و بازگشایی کامل مدارس دخترانه، مورد استفاده قرار نگرفتن خاک افغانستان ضد کشورهای دیگر و تشکیل  دولت فراگیر در این کشور از پیش شرط‌ های جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن دولت طالبان است.

درخواست پاکستان از کشورهای اسلامی برای تعامل با طالبان

کلیدواژه