ثور 31, 1401 17:09 Asia/Kabul
  • تاکید رییس اطلاعات و فرهنگ هرات بر ارزش کتاب و کتاب خوانی
    تاکید رییس اطلاعات و فرهنگ هرات بر ارزش کتاب و کتاب خوانی

از هفته کتاب و کتاب خوانی در مراسمی با حضور ده ها تن از فرهنگیان، استادان پوهنتون، علما، جوانان و رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در سالن مرحوم نوراحمد کریمی گرامیداشت به عمل آمد.

به گزارش رادیو دری، نعیم الحق حقانی رییس اطلاعات و فرهنگ هرات ارزش کتاب و کتاب خوانی را مهم خوانده تاکید کرد که اسلام در اولین پیام خود مسلمانان را به خواندن و آموزش توصیه کرده است.

 حقانی می گوید که  در بیانات پیامبر بزرگ اسلام (ص) هم آمده است که بهترین شما کسی است که علم یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد.

رییس اطلاعات فرهنگ هرات یگانه عامل جنگ دوامدار و 40 ساله را نداشتن کتاب عنوان کرد و گفت : کتاب به خوانندگان خود هویت و عزت می بخشد.

 حقانی همچنین می گوید که تنها راه پیشرفت، ترقی، آرامش و عزت مسلمانان کتاب بوده و هست اما متاسفانه در 20 سال گذشته به کتاب نویسان و شاعران در کشور توجه نشده است و به این دلیل امروز فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی به گونه درست آن رونق نیافته است.

رییس اطلاعات وفرهنگ هرات افزود که نباید موبایل ها جای مطالعه کتاب را در زندگی امروزی بگیرد.

او همچنان از جوانان خواست تا از مصروفیت به فضای مجازی دست کشیده و به کتاب و کتابخوانی روی بیاورند.

در همین حال رییس اطلاعات و فرهنگ هرات از تاجران خواست تا برای چاپ کتاب های شاعران و نویسندگان با آنها در قسمت چاپ کتاب های شان همکاری نمایند.

با این حال استاد نعمت الله سروری رئیس دانشگاه الغیاث می گوید که مسلمانان در عرصه کتاب در صدر اسلام پیشتاز بودند و کتاب های مسلمانان هنوز هم در کشورهای جهان نگهداری می شود؛ اما اکنون مسلمانان از کتاب فاصله گرفته اند و این عامل عقب ماندگی شان نسبت به سایر کشورهای جهان شده است. 

گرامیداشت هفته کتاب با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ولایت بلخ

کلیدواژه