جوزا 02, 1401 15:36 Asia/Kabul
  • هشدار ریاست پاسپورت کابل درباره توزیع پاسپورت جعلی
    هشدار ریاست پاسپورت کابل درباره توزیع پاسپورت جعلی

کتابچه‌های سفید پاسپورت‌های جعلی در کشورهای همسایه چاپ و به گونه قاچاق وارد افغانستان شده است.

به گزارش رادیو دری، ریاست پاسپورت وزارت داخله در کابل می گوید که اخیرا برخی افراد سودجو کتابچه‌های جعلی پاسپورت را در خارج از کشور چاپ و با استفاده از مهر و امضای تقلبی در بدل پول های هنگفت برای مردم در داخل افغانستان توزیع می کنند.

این ریاست امروز با نشر اعلامیه‌ای گفته است که برخی از این "افراد سودجو" توسط نیروهای استخبارات بازداشت شده و تحقیقات از آنان جریان دارد.

این ریاست افزوده که بر اساس اطلاعات و اعترافات افراد بازداشت شده، آنان کتابچه‌های سفید پاسپورت را در "کشورهای همسایه" چاپ کرده و به گونه قاچاق وارد افغانستان کرده اند.

ریاست پاسپورت از هیچ کشوری در مورد چاپ کتابچه‌های سفید پاسپورت نام نبرده است.

در اعلامیه آمده است: "این کتابچه‌ها نه ‌تنها که ثبت و راجسترشده اداره پاسپورت نیستند، بلکه جعلی بودن‌ شان به سادگی قابل شناسایی بوده و در صورت مواجه شدن با چنین پاسپورت‌های جعلی با دارندگان آنان برخورد جدی نیز صورت خواهد گرفت."

ریاست عمومی پاسپورت از متقاضیان خواسته است نباید فریب افراد جعل‌کار را بخورند و همچنین به هیچ فردی در مقابل به دست آوردن پاسپورت جعلی پول بدهند.

مسوولان گفته اند در حال حاضر، روند توزیع پاسپورت به گونه عادی در کابل ادامه دارد و بار دیگر از مراجعین خواسته اند که برای دریافت پاسپورت، باید به گونه آنلاین ثبت نام کنند.

پیش از این ریاست عمومی پاسپورت گفته بود که در حال حاضر، ظرفیت تکنیکی و بشری این اداره را بالا برده اند و هم اکنون روزانه تا ۳۰۰۰ جلد پاسپورت برای متقاضیان در کابل توزیع می‌شود.

ریاست پاسپورت وزارت داخله افغانستان فعالیت خود را از سر گرفت

کلیدواژه