جوزا 02, 1401 17:03 Asia/Kabul
  • افزایش مشکلات پاکستان پس از حمایت همه جانبه از طالبان
    افزایش مشکلات پاکستان پس از حمایت همه جانبه از طالبان

یک روزنامه پاکستانی در مقاله ای نوشت: کمک پاکستان به پیروزی طالبان در افغانستان فقط بر مشکلات اسلام آباد افزوده است.

روزنامه «دیلی پاکستان» در مقاله ای روز دوشنبه نوشت: در دو دهه گذشته، پاکستان بر این باور بود که افغانستان تحت حاکمیت طالبان، موهبتی برای امنیت این کشور خواهد بود، اما با بازگشت دوباره طالبان به قدرت، امنیت داخلی پاکستان کاهش یافته است.

به نوشته این روزنامه، تسلط طالبان بر افغانستان، گروه شبه نظامی "تحریک طالبان پاکستان" را تقویت کرده و حملات به پاکستان از داخل خاک افغانستان به بیش از 120 مورد در نه ماه گذشته افزایش یافته است.

این مطلب می افزاید: تلاش های بسیار  اسلام آباد برای به رسمیت شناخته شدن طالبان در جامعه بین المللی و کمک های اقتصادی برای طالبان موفقیت چندانی نداشته و جامعه بین المللی هم به صراحت گفته که در به رسمیت شناختن طالبان عجله نخواهد کرد.

دیلی پاکستان همچنین نوشت: پس از پیروزی طالبان در افغانستان، اسلام آباد انتظار داشت که طالبان افغانستان بین همتایان پاکستانی خود و دولت پاکستان میانجیگری کند، اما این گفت وگوها شکست خورد و پاکستان با انجام چندین حمله پهپادی  و حملات هوایی علیه اهداف تحریک طالبان پاکستان در افغانستان اوضاع را پیچیده تر کرد. 

در این گزارش آمده است: پاکستان باید در رویکرد خود در قبال طالبان تجدید نظر کند، چیزی که اکنون مشخص شده این است که کمک به پیروزی طالبان تنها بر مشکلات پاکستان افزوده است و هیچ یک از آنها را حل نکرده است.

 

کلیدواژه