جوزا 07, 1401 17:11 Asia/Kabul
  • تاکید چین بر ایجاد دولت فراگیر در افغانستان
    تاکید چین بر ایجاد دولت فراگیر در افغانستان

نماینده ویژه امنیتی وزارت امور خارجه چین گفت: این کشور در برابر سایر کشورها از تشکیل دولت فراگیر با مشارکت تمام اقلیت‌های ملی در افغانستان حمایت و آماده کمک به این روند است.

به گزارش رادیو دری، «چن گاپین»، نماینده ویژه امنیت وزارت امور خارجه چین در چهارمین دور گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در مورد افغانستان که در شهر دوشنبه برپا شد، پشتیبانی کشورش از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را اعلام کرد.

وی ضمن سخنانی در این نشست گفت که چین در برابر سایر کشورها از تشکیل دولت فراگیر تمام اقلیت‌های ملی در افغانستان را پشتیبانی می‌کند و آماده کمک به این روند است.

نماینده امنیتی چین در این نشست گفت: «پکن» همیشه آماده ارائه هرگونه کمک به مردم افغانستان هست و از ارائه کمک‌های بشردوستانه در افغانستان حمایت می‌کند.

وی در ادامه با بیان این که چین امیدوار است نمایندگان امنیتی سایر کشورها نیز این موضوع را جدی بگیرند، افزود: با اوج گرفتن درگیری‌ها بحران گرسنگی در میان جمعیت غیرنظامی افغانستان شدت می‌گیرد.

در این نشست نمایندگان مشاوران امنیت ملی کشورهای هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان شرکت کردند.

کشورهای منطقه باید طالبان را به ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان وادار کنند

کلیدواژه