جوزا 08, 1401 10:40 Asia/Kabul
  • دیده بان حقوق بشر: بلغارستان پناهجویان افغان را شکنجه می کند
    دیده بان حقوق بشر: بلغارستان پناهجویان افغان را شکنجه می کند

دیدبان حقوق بشر در گزارش جدید بلغارستان را به نقض حقوق پناهجویان متهم کرده است.

به گزارش رادیو دری، در این گزارش آمده است؛ پلیس این کشور پس از شکنجه این پناهجویان را  برهنه کرده و با سرقت پول و اثاثیه آنانرا دوباره به ترکیه بازگردانده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر این کار پلیس بلغاری را رفتار غیرانسانی با پناهجویان افغان و دیگر پناهجویان خوانده است.

«میشل راندهاوا» افسر حقوق پناهندگان و مهاجران دیده بان حقوق بشر، در این گزارش گفته است:

« مقامات بلغارستان به طرز وحشیانه پناهجویان را از مرز زمینی با ترکیه عقب می‌رانند. اتحادیه اروپا باید اطمینان حاصل کند که بلغارستان فوراً بازگرداندن غیرقانونی و غیرانسانی در مرزهای خود را متوقف کند و به پناهجویان اجازه دسترسی به روند ‌درخواست عادلانه پناهندگی را بدهد.»

در این گزارش آمده است که پلیس بلغارستان پناهجویان افغان را در زمانی که در خاک آن کشور بازداشت می‌شدند و یا در جریان بازگرداندن اجباری آنها به ترکیه مورد ضرب و شتم قرار دادند.

برخی از پناهجویان افغان گفته اند که پلیس بلغارستان اموال همراه آن‌ها را دزدیده و لباس‌هایشان را از تن درآورده و در برخی موارد آن‌ها را بدون کفش و فقط با لباس زیر در دمای انجماد رها کرده است.

افسر حقوق پناهندگان و مهاجران در دیدبان حقوق بشر با اشاره به رفتار تبعیض‌آمیز بلغارستان با پناهجویان گفت: در زمانی که مقامات آن کشور از پناهجویان اوکراینی استقبال می‌کنند با پناهجویان افغان به طرز وحشیانه‌ برخورد می‌کنند.

دیده بان حقوق بشر، بلغارستان را به عنوان عضو اتحادیه اروپا به قانون شکنی در برابر مهاجران متهم کرده است.

بلغارستان، پناهجویان افغان را باز می‌گرداند

کلیدواژه