جوزا 18, 1401 12:46 Asia/Kabul
  • محکومیت دو پناهجوی افغان به 4 سال حبس در یونان
    محکومیت دو پناهجوی افغان به 4 سال حبس در یونان

دادگاهی در یونان 2 پناهجوی افغان را به 4 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، یک دادگاه تجدید نظر در یونان روز سه‌شنبه گذشته دو پناهجوی افغان 18 ساله را به اتهام دست داشتن در آتش سوزی در اردوگاه مهاجران در جزیره لسبوس، این کشور به چهار سال زندان محکوم کرد.

پیش از این دادگاهی در یونان، این دو پناهجوی افغان که در زمان حادثه زیر سن قانونی بودند، به 5 سال زندان محکوم کرده بود اما در دادگاه تجدید نظر این حکم به یک سال کاهش پیدا کرده بود. 

این در حالی است که ویکی آنجلیدو، وکیل این پناهجوی افغان گفت، دادگاه تجدیدنظر به دلیل عدم وجود مدارک و شواهد علیه این افراد باید حکم آنها را به نصف کاهش می‌ داده است.

ویکی آنجلیدو افزود، با وجود اینکه این پناهجو در زمان آتش سوزی در اردوگاه مهاجران زیرسن قانونی بودند، در حکم صادره شده از سوی دادگاه این شرایط در نظر گرفته نشده است. 

پیش از این در سال 2021، دادگاهی دیگری در یونان، چهار پناهجوی دیگر افغان را به اتهام دست داشتن در تخریب اردوگاه مهاجران در جزیره لیسبوس به ده سال زندان محکوم کرده بود.

به دنبال آتش سوزی در بزرگترین اردوگاه مهاجران اروپا در جزیره لیسبوس یونان، دادگاه چندین مهاجر افغان را به اتهام حریق عمدی برای اعتراض به شرایط این اردوگاه بازداشت کرد. 

زخمی شدن دو پناهجوی افغان در مرز یونان

کلیدواژه