جوزا 18, 1401 14:23 Asia/Kabul
  • ادامه روند تعمیر و فعال‌سازی ناوگان نیروی هوایی افغانستان
    ادامه روند تعمیر و فعال‌سازی ناوگان نیروی هوایی افغانستان

مهندسان و نیروهای فنی افغان، 2 فروند هواپیمای افغانستان را تعمیر کردند و به ناوگان نیروی هوایی این کشور بازگردند.

به گزارش رادیو دری،«عنایت‌الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع دولت طالبان امروز چهارشنبه اعلام کرد: در ادامه تلاش نیروهای فنی و مهندسی برای تعمیر ناوگان هوایی تخریب شده این کشور از سوی آمریکا، دو فروند هواپیمای دیگر نیروی هوایی افغانستان تعمیر شد .

در همین زمینه، 2 فروند هواپیمای AN-32 و C-208 به دست نیروهای فنی و مهندسی داخلی افغانستان تعمیر شد و نخستین پرواز خود را با موفقیت‌ انجام داد.

«عنایت‌الله خوارزمی» افزود: هنگام سقوط  کابل حتی یک فروند هواپیمای فعال در افغانستان وجود نداشت و نیروهای خارجی پیش از خروج، همه هواپیماها و بالگردها را تخریب کرده بودند.

خوارزمی پیش از این گفته بود که نیروهای فنی و مهندسان داخلی افغانستان حدود 60 فروند از بالگردها و هواپیماهای تخریب شده را تعمیر و آماده پرواز کرده‌اند.

پس از سقوط کابل و روی کار آمدن دولت طالبان در افغانستان از 15 اوت 2021 ، خلبان‌های دولت سابق این کشور، حدود 40 فروند  بالگرد و هواپیما را به ازبکستان و تاجیکستان انتقال دادند اما این کشورها تاکنون از تحویل آن‌ها به طالبان خودداری کرده‌اند.

این در حالی است که  تجهیزات و ماشین‌آلات نظامی دولت سابق افغانستان که در هنگام سقوط این دولت از سوی نظامیان افغان به ایران منتقل شده بود، از طرف جمهوری اسلامی ایران تحویل مقامات کنونی افغانستان شده است.

طالبان خواستار بازگرداندن بالگردهای افغانستان از تاجیکستان و ازبکستان شد

هشدار "سیگار" درسال 2021 درباره سقوط نیروی هوایی افغانستان

کلیدواژه