جوزا 18, 1401 14:37 Asia/Kabul
  • پاکستان: دارایی‌های توقیف شده افغانستان آزاد شود
    پاکستان: دارایی‌های توقیف شده افغانستان آزاد شود

وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر لزوم تلاش مشترک جامعه جهانی برای رسیدگی به بحران انسانی و اقتصادی افغانستان، آزادسازی دارایی‌های توقیف شده این کشور را از طرف آمریکا خواستار شد .

به گزارش رادیو دری، «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر لزوم رسیدگی جامعه جهانی به بحران انسانی در افغانستان گفت: آزادسازی دارایی‌های افغانستان از طرف آمریکا برای کمک به ثبات اقتصاد این کشور مهم و ضروری است.

وزیر خارجه پاکستان پیش از این نیز گفته بود: بیش از 95 درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر قرار دارند و جامعه جهانی باید بدون در نظرداشتن نوع رابطه کشورها با طالبان، برای جلوگیری از بحران انسانی و فروپاشی اقتصادی با هیات حاکمه افغانستان همکاری کند.

زرداری هشدار داده بود: بحران انسانی در افغانستان ممکن است به فروپاشی اقتصاد این کشور منجر شود که برای تمام کشورهای منطقه پیامد جدی خواهد داشت.

براساس آمار سازمان ملل، حدود 23 میلیون شهروند افغانستانی، گرسنگی حاد را تجربه می‌کنند و 95 درصد مردم این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند.

این سازمان همچنین اعلام کرد: 10 میلیون کودک افغان هم اینک برای زنده ماندن به کمک‌های فوری نیاز دارند.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل با سهیم دانستن آمریکا در بحران اقتصادی افغانستان، خواستار آزادسازی دارایی‌های توقیف شده این کشور هستند تا امکان ارائه بلامانع کمک‌های انساندوستانه برای تامین نیازهای اساسی مردم افغانستان فراهم شود.

 آمریکا، با تحریم  افغانستان، حدود10  میلیارد دلار از دارایی های مردم این کشور را بلوکه کرده است .

تاکید روسیه و پاکستان بر آزادسازی دارایی‌های افغانستان

درخواست ۴۶ سناتور آمریکایی برای آزادسازی دارایی‌های افغانستان

کلیدواژه