جوزا 19, 1401 14:27 Asia/Kabul
  • تجمع اعتراضی زنان کارمند دولت در کابل: می خواهیم به کار برگردیم
    تجمع اعتراضی زنان کارمند دولت در کابل: می خواهیم به کار برگردیم

ده‌ها تن از زنان کارمند ادارات دولتی در کابل در یک تجمع اعتراضی، بازگشت خود را به محل کارشان خواستار شدند.

به گزارش رادیو دری، این زنان امروز (پنجشبه، ۱۹جوزا) با تجمع در پارک شهر نو کابل، از مسوولان حکومت موقت طالبان خواستند که تکلیف زنان را روشن کنند.

زنان شرکت کننده در این تجمع در بیانیه ای با اشاره به اولین کنفرانس خبری خود در زمستان گذشته و وعده طالبان برای توجه به مطالبات زنان اظهار کردند: «مدت نزدیک به۱۰ماه می‌شود که زنان در بی سرنوشتی به سر می‌برند و حکومت با وعده‌های میان تهی، آنان را مشغول کرده است؛ اما اقدام جدی نمی‌کند.»

درادامه این بیانیه تصریح شده است که طالبان تمامی ۱۲۰ زن کارمند کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی را حذف کرده‌اند و پس از تلاش‌های زیاد زنان، تنها ۱۰ نفر از آنان دوباره استخدام شده و ۱۱۰ نفر دیگر همچنان خانه نشین هستند.

این زنان مدعی شدند که طالبان، واحدهای حمایتی زنان را از ساختار ادارات دولتی حذف کرده و به کارمندان این بخش‌ها نیز معاش پرداخت نمی‌کنند.

 یکی از زنان شرکت کننده در این تجمع اعتراضی به رسانه‌ها گفت: بیشتر زنانی که امروز در این تجمع، شرکت کرده بودند، نان‌آور خانواده‌های‌شان هستند، زیرا در ۲۰ سال گذشته هر کدام، برادر، پدر یا پسر خود را از دست داده‌اند.

 ابراز نگرانی دیده‌بان حقوق بشر درباره بحران حقوق زنان در افغانستان

هشدار سازمان‌های بین‌المللی درباره شرایط زندگی زنان در افغانستان

کلیدواژه