جوزا 20, 1401 12:03 Asia/Kabul
  • مشاور امنیت ملی قطر با مقامات طالبان دیدار کرد
    مشاور امنیت ملی قطر با مقامات طالبان دیدار کرد

در پی اعلام شکست مذاکرات با ترکیه و قطر و واگذاری مدیریت فرودگاه‌های افغانستان به امارات، مشاور امنیت ملی قطر در سفر به کابل، با مقامات ارشد طالبان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش رادیو دری، ملاعبدالغنی برادر معاون اول نخست‌وزیر طالبان در دیدار «محمد بن احمد المسند» مشاور امنیت ملی قطر، با قدردانی از کمک‌های قطر به مردم افغانستان گفته است که طالبان به دنبال حرکت به سمت خودکفایی  و در عین حال گسترش همکاری اقتصادی و سیاسی  دوجانبه با کشورهای جهان از جمله قطر است. 

این مقام ارشد طالبان در ادامه تاکید کرد که قطر می‌تواند در بخش‌های مختلف از جمله استخراج معدن و تولید برق در افغانستان سرمایه‌گذاری کند. 

مشاور امنیت ملی قطر نیز در این دیدار بر تمایل دوحه برای گسترش روابط تجاری، سیاسی و اجتماعی با افغانستان تاکید کرد.

مشاور امنیت ملی قطر همچنین در این سفر با مقامات ارشد طالبان از جمله امیرخان متقی، وزیر خارجه و سراج الدین حقانی وزیر داخله دولت موقت طالبان دیدار و گفتگو کرده است. 

دیدار مشاور امنیت ملی قطر با وزیر خارجه طالبان

وزیر خارجه طالبان در دیدار المسند  از همکاری دوحه با  افغانستان قدردانی کرده و گفته است که قطر می‌تواند افغانستان را در حوزه های سیاسی و دیپلماتیک، سرمایه‌گذاری، توانمندسازی اقتصادی، کمک‌های بشردوستانه و مبارزه با مواد مخدر کمک کند.

مشاور امنیت قطر نیز در این دیدار از تامین امنیت در افغانستان ابراز خرسندی کرده و گفته است که پیام امیر قطر این است که روابط خوب قطر و افغانستان سابقه طولانی دارد و در آینده نیز چنین خواهد بود.

ترکیه و قطر، مدیریت فرودگاههای افغانستان را چگونه به امارات باختند؟

بن بست دوباره مذاکرات ترکیه و قطر برای مدیریت فرودگاه های افغانستان

کلیدواژه