جوزا 21, 1401 19:08 Asia/Kabul
  • ادامه تظاهرات اعتراضی پناهجویان افغان در پاکستان
    ادامه تظاهرات اعتراضی پناهجویان افغان در پاکستان

شمار زیادی از مهاجران افغان نزدیک به دو ماه می‌شود که برای رسیدگی به درخواست پناهندگی خود در پاکستان اعتراض کرده و خواهان رسیدگی به پرونده‌هایشان هستند.

به گزارش رادیو دری، صدها تن از پناهجویان افغان در پاکستان امروز شنبه،‌ (۲۱ خرداد) در یک گردهمایی دیگر بازهم خواهان رسیدگی به درخواست پناهندگی خود شده و اعلام کردند تا زمان رسیدگی کامل به پرونده‌هایشان، جلوی دفتر سازمان ملل در پاکستان خیمه تحصن برپا خواهند کرد.

معترضان با شعار «ما را نجات دهید» از کشور های مهاجر پذیر خواستار پاسخ مثبت در رابطه با درخواست‌ خود شدند.

همزمان تعدادی از مهاجرین افغان در اندونزی نسبت به عدم رسیدگی به درخواست‌ پناهندگی خود اعتراض کرده و می‌گویند که سازمان ملل اندک ترین توجه را نسبت به آنها نداشته  و شمار زیادی از آنها  تا ۸ سال در انتظار پرونده‌های خود در این کشور مانده‌اند.

از سویی دیگر نیز بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان به رسانه‌ها گفت : «مسئولان بلند پایه حکومتی طالبان با تمام کشورها به ویژه پاکستان در تماس هستند، تا مشکلات پناهجویان افغان را از راه‌های دیپلماتیک حل کنند.»

با روی کار آمدن دوباره‌ حکومت موقت طالبان در افغانستان، شماری از افغان‌ها برای رسیدن به کشورهای اروپایی افغانستان را به مقصد کشورهای همسایه ترک کردند اما تاکنون سرنوشت آنان مشخص نشده است.

پناهجویان معترض افغان در پاکستان کفن پوش شدند

کلیدواژه