جوزا 25, 1401 13:17 Asia/Kabul
  • مقام طالبان: روند صدور گذرنامه ادامه دارد
    مقام طالبان: روند صدور گذرنامه ادامه دارد

رییس اداره گذرنامه طالبان ضمن تکذیب خبر اتمام جلد پاسپورت، گفت: در حال حاضر توانایی چاپ کاغذ گذرنامه در داخل کشور وجود داشته و نگرانی در این زمینه بی‌اساس است.

به گزارش رادیو دری، «مولوی عبدالحکیم حمدی»، رییس اداره گذرنامه طالبان امروز (چهارشنبه) به خبر اتمام جلد گذرنامه اشاره کرد و  گفت:« پاسپورت به اندازه کافی ذخیره سازی شده و در صورت اتمام نیز توانایی چاپ کاغذ آن را داریم. مردم نباید به شایعات در این حوزه توجه کنند.»

این مقام ارشد طالبان در خصوص جعل اسناد برای صدور گذرنامه نیز اظهار داشت: شهروندان افغانستان نباید فریب افراد متغلب برای جعل پاسپورت را بخورند و در این زمینه با این افراد برخورد قانونی خواهد شد. 

وی از شهروندان افغانستان درخواست کرد که اولویت صدور گذرنامه را به افراد بیمار، دانشجویان و بازرگان واگذار کرده و با هجوم به اداره گذرنامه در روند صدور این سند مهم هویتی اخلال ایجاد نکنند. 

ریاست اداره گذرنامه طالبان پیش از این اعلام کرده بود که توافقی برای چاپ 3 میلیون جلد پاسپورت با کشور لیتوانی امضا شده است. 

به گفته اداره گذرنامه طالبان با رسیدن این مقدار پاسپورت، مشکلات موجود در این زمینه رفع شده و تمام شعب این سازمان در تمام ولایت‌ها بازگشایی خواهد شد.

این اداره درباره روند صدور گذرنامه نیز توضیح داد: متقاضیانی که اسناد آنها پیش از این در ولایت‌ها تکمیل شده تا دو هفته آینده گذرنامه این افراد صادر و تحویل داده خواهد شد.

اداره گذرنامه همچنین از انتقال مکان این سازمان به دفتر نمایندگی سازمان ملل خبر داده و گفته است که تمام هماهنگی‌ها برای این اقدام در جریان است. 

پیش از این چندین بارها اداره گذرنامه طالبان به دلایل مشکلاتی از قبل موضوعات فنی و کمبود تجهیزات تعطیل شده بود که این گروه گفته است که مشکلات برطرف شده و به زودی خدمات این اداره به حالت عادی بازخواهد گشت.

در حال حاضر گذرنامه با لوگوی دولت گذشته افغانستان صادر می‌شود، اما طالبان گفته است که گذرنامه‌های جدید با شکل و لوگوی این گروه صادر خواهد شد. 

هشدار ریاست پاسپورت کابل درباره توزیع پاسپورت جعلی

کلیدواژه