احمد مسعود: تغییر موضع‌ در قبال طالبان به عملکرد این گروه بستگی دارد
(last modified 1401-03-28T03:18:13+00:00 )
جوزا 28, 1401 07:48 Asia/Kabul
  • احمد مسعود: تغییر موضع‌ در قبال طالبان به عملکرد این گروه بستگی دارد
    احمد مسعود: تغییر موضع‌ در قبال طالبان به عملکرد این گروه بستگی دارد

احمد مسعود رهبر جبهه پنجشیری ضد طالبان اعلام کرد: تغییر موضع این جبهه در قبال حکومت طالبان به عملکرد آنها بستگی دارد.

به گزارش رادیو دری، احمد مسعود در گفتگو با یک شبکه عربی افزود: طالبان هیچ تلاشی برای کسب مشروعیت مردمی نکرده و به پیشنهادهای ما برای برقراری صلح و ثبات بی توجه است و  به همین دلیل موضع ما نسبت به طالبان هم تغییری نکرده است.

رهبر جبهه ضد طالبان موسوم به جبهه مقاومت ملی افغانستان تاکید کرد: در صورت تغییر رویکرد طالبان و پذیرش گفتگو و روند سیاسی، او نیز به نوبه خود صلح را بر جنگ ترجیح خواهد داد.

وی اظهار کرد: بارها از طالبان، مشارکت دیگر گروهها و اقوام در ساختار حکومت را خواستار شده ایم، اما آنها این پیشنهادها را رد کردند.

رهبر جبهه  پنجشیری ضد طالبان با تاکید بر این که در هیچ حکومتی در افغانستان حضور نداشته و بخشی از نظام فاسد و کشتار در کشورش نبوده است افزود: با روی کار آمدن طالبان امیدواربودیم حکومت آنها به دنبال کسب مشروعیت مردمی باشد و فرصت مشارکت سیاسی را فراهم کند، اما طالبان، مانع مشارکت تمامی گروها و اقوام شد و نظامی تمامیت خواه مخالف با ارزشهای اسلامی و ملی افغانستان در کشور برپا کرد.

مسعود در عین حال تاکید کرد: در صورت تغییر رویکرد طالبان و پذیرش گفتگو و روند سیاسی، او نیز به نوبه خود صلح را بر جنگ ترجیح خواهد داد.

وی همچنین چشم انداز آینده در سایه حکومت طالبان را ناامیدکننده ارزیابی کرد و گفت: فقر در افغانستان به طور چشمگیری افزایش یافته و فساد در همه زمینه ها در این دوره حکومت طالبان از دوران 20 ساله حکومتهای اخیر بیشتر بوده است.

با وجود گذشت ماهها از تصرف ولایت پنجشیر به دست نیروهای دولت طالبان، نیروهای مخالف این گروه موسوم به «جبهه مقاومت ملی افغانستان » به رهبری «احمد مسعود» فرزند "احمد شاه مسعود" فرمانده فقید دوران جهاد همچنان به نبرد با طالبان ادامه می دهند.

این گروه با رد مشروعیت حکومت طالبان اعلام کرده است تا تشکیل دولت فراگیر به مبارزه مسلحانه با طالبان ادامه می دهد. 

سفر سران طالبان به ولایت پنجشیر در پی تشدید درگیری‌ها

احمد مسعود: مشارکت مردم در آینده افغانستان راه حل پایان بحران در این کشور

کلیدواژه