نماینده مجلس افغانستان:برخی عالمان دینی حاضر نشدند بر جنازه سربازان افغان نماز بخوانند
(last modified 1395-09-07T12:32:24+00:00 )
قوس 07, 1395 17:02 Asia/Kabul
  • نماینده مجلس افغانستان:برخی عالمان دینی حاضر نشدند بر جنازه سربازان افغان نماز بخوانند

یک نماینده مجلس افغانستان فاش کرد که برخی از خطیبان و عالمان دینی این کشور به دلیل آن که نیروهای ارتش و امنیتی در جنگ علیه طالبان کشته شده اند، حاضر نشدند بر جنازه آنان نماز بخوانند.

ه گزارش ایرنا، یک روزپس ازآنکه رسانه های افغانستان به نقل از«عبدالحفیظ منصور» این نماینده مجلس نوشتند که دروس تعالیم دینی در دانشگاه ها و مساجد این کشور تروریسم را ترویج می کند، با برپائی یک نشست مطبوعاتی توضیحاتی درباره سخنان خود داد و گفت که سخنان وی در این زمینه بر اساس اسناد و شواهد است.وی افزود:تظاهرات سال گذشته در دانشگاه «ننگرهار» در حمایت از گروه های افراطی و شهید خواندن «اسامه بن لادن» از سوی برخی استادان دانشگاه های افغانستان، نمونه ای از ترویج افراط گرایی با نام دین است. 

این عضومجلس نمایندگان افغانستان افزود که اسناد و شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد در برخی مساجد بر جنازه نیروهای ارتش و پلیس افغانستان بخاطر آن که در جنگ علیه طالبان کشته شده اند، نماز نخوانده اند. 

وی گفت: وقتی در مساجد افغانستان، خطیبان و عالمان دینی، با استفاده از منبر پیامبر اسلام ( ص) برای طالبان دعا می کنند و یا هنگامی که استاد دانشگاه در این کشور، بن لادن را شهید می خواند، این ترویج تندروی و افراط گرایی نیست؟ 

اظهارات روزچهارشنبه گذشته حفیظ منصور درمجلس نمایندگان افغانستان که گفت برخی از مساجد و دانشگاه ها، بااستفاده از فرهنگ و تعالیم اسلامی، تروریسم و افراط گرایی را ترویج می کنند، بحث های زیادی را در مجلس و رسانه های افغانستان بدنبال داشت.

وی درنشست مطبوعاتی امروز خود هشدار داد که افکار افراطی خطرناک در مدارس دینی پاکستان ترویج می شود و سپس به افغانستان راه می یابد و در این کشور ترویج داده می شود.

این نماینده مجلس ازعالمان دینی و دولت این کشور خواست که اصلاحات را در مضامین دینی و دروس اسلامی دانشگاه ها صورت دهند و مانع سوء استفاده از دین توسط افراد و گروه ها برای ترویج افراط گرائی شوند.

به گفته وی، اگر جلوی این افکار وارداتی در افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی گرفته نشود، روزی این افکار، تمدن اسلامی را از بین خواهد برد.