سرطان 02, 1401 14:34 Asia/Kabul
  • ابراز همدردی رهبران کشورهای مختلف با زلزله زدگان افغانستان
    ابراز همدردی رهبران کشورهای مختلف با زلزله زدگان افغانستان

شماری از رهبران جهان و سازمان‌های بین‌المللی ضمن ابراز همدردی با مردم افغانستان، برای کمک به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در پکتیکا و خوست وعده همکاری داده اند.

به گزارش رادیو دری؛ کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده که کارکنان خود را به مناطق آسیب‌دیده اعزام کرده است.

جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که کمک هایش را از طریق دو فروند هواپیما راهی افغانستان کرد و مقامات این کشور اعلام کردند که برای کمک های انسانی و امدادی به زلزله زدگان در افغانستان آماده اند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا نیز گفته است که ما برای همه جان‌های از دست رفته و سختی‌هایی که افغان‌ها با آن مواجه هستند غمگین هستیم.

بلینکن افزود: ایالات متحده با شرکای بشر دوست خود برای اعزام تیم‌های طبی برای کمک به آسیب‌دیدگان کار می‌کند.

همزمان توماس وست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و رینا امیری نماینده ویژه آمریکا در امور زنان و دختران افغانستان هم در توییت‌های مشابه بر کمک به زلزله‌زدگان این کشور تاکید کرده‌اند.

وزارت خارجه عربستان سعودی و نخست وزیر هند هم با مردم افغانستان و زلزله‌زدگان ابراز همدردی کرده اند.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در توییتی ضمن ابراز اندوه از حادثه زلزله در افغانستان اظهار کرده است که مقامات مسوول در پاکستان در تلا‌ش‌اند تا «در این موقعیت ضروری» از افغانستان حمایت کنند.

سفارت چین در کابل نیز به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این‌کشور اعلام کرده که پکن آماده است مطابق با نیاز افغا‌ن‌ها کمک‌های اضطراری ارائه کند.

وزرای خارجه ناروی و آلمان نیز از اهمیت کمک‌های بشردوستانه به افغانستان گفته‌ و آژانس‌های سازمان ملل متحد هم تلاش کرده اند تا پناهگاه‌های اضطراری، دارو و غذا برای آسیب‌دیدگان زلزله در پکتیکا و خوست فراهم کنند.

با همه این ها، دسترسی به مناطق دور افتاده بدلیل بارش سنگین باران و سیلاب با مشکل مواجه شده است.

 عملیات جستجو و نجات در پکتیکا و خوست هنوز ادامه دارد و احتمال دارد شمار تلفات بسیار بیشتر از ارقامی باشد که تا حال منتشر شده است.

کمک‌های بشردوستانه ایران، پاکستان و قطر برای زلزله‌زدگان به افغانستان رسید

گوترش​​​​​​​ خواستار حمایت جامعه جهانی از زلزله‌زدگان افغانستان شد

کلیدواژه