سرطان 04, 1401 09:46 Asia/Kabul
  • بلال کریمی: از به رسمیت نشناختن حکومت خود نگران نیستیم
    بلال کریمی: از به رسمیت نشناختن حکومت خود نگران نیستیم

بلال کریمی معاون سخنگوی حکومت طالبان گفته است: به رسمیت نشناختن امارت اسلامی از سوی جامعه جهانی مانعی مهمی بر سر راه حکومت داری طالبان به شمار نمی رود.

به گزارش رادیو دری؛ بلال کریمی در گفتگو با رسانه ها مدعی شده است که طالبان برای به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه جهانی، سیاستی متوازن را پیشه کرده و تمام شروط لازم را مراعات کرده است و بر اساس احترام متقابل روابط نیک خود را با کشورها ادامه می‌دهد.

وی افزود: به رسمیت نشناختن امارت اسلامی مانع مهمی در مسیر حکومت داری طالبان نیست، زیرا طالبان با بیشتر کشورهای منطقه و جهان و حتی اتحادیه اروپا رابطه دارد و بعضی کشورها هم اکنون در افغانستان، سفارتخانه دارند و روابط سیاسی به طور عادی برقرار است.

معاون سخنگوی حکومت طالبان افزود: با این حال روابط سیاسی باید به طور رسمی شکل بگیرد و حقوق افغان‌ها در سازمان ملل با به رسمیت شناختن هیات حاکمه جدید افغانستان تکمیل شود.

کریمی تاکید کرد: مسایل داخل افغانستان مربوط به خود افغان‌هاست و هیچ کشوری حق مداخله در این امر را ندارد.

وی افزود: اینکه طالبان چگونه حکومت خود را در افغانستان تشکیل می‌دهد یک موضوع کاملا داخلی است و نباید کشورهای جهان به بهانه‌ تشکیل حکومت همه شمول، حق مردم افغانستان را پایمال کنند و امارت اسلامی را به رسمیت نشناسند.

تاکید سخنگوی دولت طالبان در افغانستان بر به رسمیت شناختن این دولت

طالبان: عدم به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان، برای منطقه و جهان پیامدهایی خواهد داشت

 

کلیدواژه