سرطان 05, 1401 10:08 Asia/Kabul

کشت و برداشت گندم در ولایت هرات نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش داشته است.

به گزارش محمدی خبرنگار رادیو دری، پیرمحمد حلیمی رئیس اداره زراعت و مالداری هرات با بیان اینکه امسال کشت و برداشت محصول گندم رونق خوبی داشته، تصریح کرد: بارندگی های به موقع بهاری و رها سازی آب های ذخیره شده در بند سلما در شرق هرات برای استفاده کشاورزان  از جمله عوامل این افزایش در برداشت این محصول می باشد.

 

حلیمی اظهار داشت: امسال حاصلات گندم للمی 70 درصد و برداشت از حاصلات گندم آبی 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این مقام محلی حکومت موقت طالبان در ولایت هرات پیشبینی می کند از مجموع 236 هزار هکتار زمین های زیر کشت گندم در این ولایت 500 تن گندم برداشت شود.

در همین حال شماری از کشاورزان و زمین داران ولایت هرات که به کار کشت و برداشت گندم مشغول هستند، نگران افزایش روز افزون قیمت گندم در بازار هستند و می گویند: با این افزایش بها حتی کشاورزان نیز توان خرید تخم های اصلاح شده بذری را ندارند.

دهقانان هرات به منظور توسعه بیشتر کشاورزی و کشت و برداشت گندم در هرات از مقام های محلی خواستار توجه بیشتر به کشاورزان شدند و تاکید دارند : اداره زراعت و مالداری هرات باید بیشتر از هر زمان دیگری به منظور تهیه کود و بذرهای اصلاح شده برای زمین داران توجه نماید.

اما برخی از کشاورزان در ولسوالی های دور دست هرات می گویند: امسال نسبت به سال های قبل اگرچه افزایش حاصلات گندم را داشتیم اما قیمت آن در بازارها بیشتر از سال گذشته بوده است.

تولیدات گندم در ولایت هرات افزایش یافته است

کلیدواژه